Äntligen helg!

Tänk att jag har nog längtat mer efter helgen den här veckan när jag inte jobbat än vad jag gör i normala fall. Helg = Jimmy hemma och sällskap på kvällarna. *gilla*
Nästa vecka är äntligen barnen hemma igen och Jimmy jobbar dag. Då ska vi nog kunna få tiden att gå.

Gårdagen kändes inte så mycket bättre än i förrgår då jag skrev mitt bitterfittainlägg så jag undvek att skriva nåt alls.
Idag känns det lite bättre. Förmodligen för jag har lite sällskap hemma.

Idag har vi varit en sväng ner på stan. Jimmy behövde klippa sig. Det gjorde jag igår. Medan han klippte sig var jag och böt ett par byxor jag köpte igår som självklart hade ett stort hål i sig.  Sen sprang jag till Twilfit och fick hjälp att prova ut en amningsbh så nu har jag det också. Hade inte en susning vad jag behövde för storlek. Lite svårt att veta vad sjutton man ska ha för kup-storlek sen men får hoppas det blir bra. I början kan ju tuttarna vara gigantiska till att bli små skinnpåsar sen.

Efter vi var klara på stan åkte vi ut mot IKEA för att köpa lite småskit att "pimpa" lägenheten med inför visningen på tisdag. Nya fräscha handdukar att hänga i badrummet. Skiter i vad mäklaren säger om att badrummet ska vara helt kalt o oinrett på visningen. Några badlakan kan gott få hänga där och förhöja stämningen lite.
Sen köpte vi två nya plädar att kasta på soffarmstöden. De vi har är fint inlegade av 2 hårbollar och ser inte så fräscha ut.
Sist men inte minst en töntig liten blomma att ställa på en hylla som blev helt tom när vi tog bort alla kort o så på kidsen. Den var verkligen i minsta laget såg vi när vi kom hem men den får duga. Lite söt var den så den får äran att vara med på kort här :)



Imorse tror jag att jag drabbades av mitt livs första förvärkar. (Vad jag minns hade jag inget sånt med varken Bella eller Linus) Hade mensvärk som hette duga och ont i ryggen med sammandragningar till o från. Nu har det stannat av.
Börjar också misstänka att jag har uvi. Har ju haft massa problem att kissa i flera veckor men är konstant kissnödig. Men jag har inte ont så har väl tänkt mest att bebisen ligger och trycker på och gör att det blir svårt att kissa. Nu tycker jag att mitt kiss har börjat lukta illa.Speciellt när det är koncentrerat. Inte alltid, men ibland. Misstänker även att bebis håller på att fixera sig. Sticker rätt upp i muffen ibland så man bara vill skrika rätt ut och magen känns som den har sjunkit. Allt på en gång!! Ska till bm på tisdag och då ska vi ta urinprov och sen lär hon väl känna om bebis verkar har sjunkit ner nåt mer.  
Det närmar sig. 37 dagar kvar till bf.

Nu ska jag nog ta mig en power nap. Åh min käresta kom precis hem med vattenmelon.. Han kan han!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0