3 veckor.

Idag är det exakt tre veckor tills bebisen är beräknad. Nu börjar jag äntligen kunna känna att det är nära. Om max fem veckor o några dagar har vi bebis. Jag har ju aldrig gått över förut så jag bör väl inte göra det nu heller.

Knappt sovit en blund inatt. Legat och grubblat över förlossningen. Jag är livrädd.
Jag vill så gärna kunna se tillbaka på förlossningen efteråt och se den som något positivt. Visst, det gjorde ont men det var en positiv smärta.
Efter Linus förlossning kunde jag inte se en mage eller knappt höra talas om att någon var gravid utan att tänka "Stackars sate, undrar om de vet vilket helvete de har framför sig" Jag mådde dåligt på riktigt och drömde ofta mardrömmar om att jag helt plötsligt var gravid och skulle föda. Det kanske låter konstigt och överdrivet för många men jag har mått riktigt, riktigt dåligt över det. Lovade mig själv att aldrig utsätta mig för en graviditet igen och nu är jag ändå här. Samtidigt längtar jag så efter bebis och är glad över att bli mamma igen.

Annars då?! 
Jo.. Nyss varit i skolan på upprop med Bella. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska få livet att gå ihop med hennes skola, och Linus förskoleklass efter att vi har flyttat. Hon får inte gå på fritids alls på mina veckor. Linus får bara gå på bestämda tider. De måste anpassas efter varandra, eller ja.. efter Bellas skoltider då vi har över 1,5 mil till skolan. Vill inte skriva om det så mycket här då jag anser att det är mellan mig o hennes far, men det är en stooor tyngd på mina axlar. När vi började titta på hus därute trodde jag att vi var överens om att hon skulle byta skola men tydligen inte... Det har gått åt många tårar och sömnlösa nätter åt att grubbla och fundera över detta i sommar.

Nu ska jag försöka ta tag lite i kaoset som skapats i den här lägenheten de senaste dagarna. Fast helst av allt skulle jag vilja stänga av hjärnan och gå och sova. Tyvärr tvättar inte tvätten sig självt eller disken diskar sig själv. Börjar sina i mina lådor. Gravidgarderoben är inte överdrivet stor..

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0