Ledig lördag.

Tjoho!!

Äntligen tog då arbetsveckan slut kl 22:50 igår kväll. För vissa tidigare en andra. Jimmy hann vara på jobbet i ca 1,5 timme innan han blev påmind om att han minsann hade x-dag. Alltså en kompensationsdag för en röd dag man jobbat tidigare. Tyvärr får vi inte bestämma själva över våra kompensationsdagar utan de schemaläggs på vårat års-schema som man får i början på året och så får man tacka och ta emot. Man får dock ha åsikter om hur man vill ha dem. Om det inte spelar någon roll, om man önskar vid ett speciellt tillfälle, om man vill ha dem sammanhängande osv. Jag har haft tur och har fått alla mina dagar veckan efter jul.
Jimmy fick i alla fall lov att åka hem. Tror inte han led så mycket dock :)

Idag är det lördag och vi har inte gjort mycket, fast ändå en del. Sov alldeles lagom länge och slappade alldeles lagom mycket innan vi for ner på stan. Hösten verkar ju ha kommit med stormsteg nu så jag tänkte att det är lika bra att införskaffa fingervantar o mössor o grejer till barnen så att man har när det blir läge att ta på dem. Gick igenom ungarnas lådor med sådana grejer så nu har jag full koll på vad som behövs och vad som finns. Lite irriterad är jag på.. vet inte vem jag ska skylla på men tydligen verkar det vara så att stora barn inte ska behöva ha mössa på sig längre när de kommer upp i 7-års åldern då det var i princip omöjligt att få tag i. Nu kan det i alla fall få bli höst på riktigt. Innan vintern kommer måste jag nog införskaffa lite tjockare vantar o dylikt. Men men. Var sak har sin tid.

Vi drog en fusklunch på Mc Donalds och när vi skulle åka därifrån så lät det väldigt mycket och väldigt konstigt under Jimmys bil. Ut o titta o då ligger hela jävla framspoilern på backen. Vet inte riktigt vad som hänt men den var inte så hel. Jimmy var mindre glad så jag vaktade tungan noga med vad jag sa för att slippa ett smärre utbrott från karln. Lyckades i alla fall kläcka ur mig "Ska vi inte åka hem och hämta verktyg och sen åka tillbaka i min bil?" Jimmy blängde på mig och jag kom på vad jag sagt.. Haha.. Är man blåst eller? :)

Nu ska vi nog sova här tror jag. Tack o godnatt!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha Camilla!!! Det var nog det bästa tipset på länge ;) Jag riktigt ser Jimmys blick framför mig mowhahaha

2010-09-05 @ 16:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0