Typisk söndag.

Idag är det söndag. En typisk söndag känns det som. Lite lagom trött o seg. Flottigt hår, och i myskläderna fastän klockan snart är halv två. Springer omkring o småstädar lite, tittar på tv, datar lite. Jag älskar mina kissar men måste de håra så dant? Slängde just in våra vita vardagsrumsgardiner i tvättmaskinen. De var helt ludna nere vid golvet såg jag när jag dammsög. Baksidan med att ha djur helt klart. Då kan jag ändå säga att vi i princip aldrig ställer undan dammsugaren för den används varje dag.

På schemat står storhandling, IKEA, och sen skulle jag vilja åka till Nisses eller nåt. Vi behöver nya gardiner till köket har jag bestämt. Ljusblåa lite blommiga som sitter där känns lite väl somriga för årstiden.

Vi har sedan i somrat kikat lite på hus. Varit med och budat på några men har inte riktigt haft turen på vår sida. Idag har Jimmy lagt ut sin bil på blocket så vi ska kunna lösa lite lån. Vi har ju i princip noll i kontantinsats som bankerna numera kräver när man ska ta bolån. Vi får ta blancolån på kontantinsatsen, så om vi får Jimmys bil såld så drar vi i alla fall ner på ett sådant lån som han/vi redan har. Kom o köp --> http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo_S40_T5_Business__30150166.htm?ca=9&w=1

Egentligen sitter vi inte i sjön heller. Trivs bra här men det skulle vara så underbart att slippa grannar. Har inget emot någon av våra grannar men de som bor ovanför oss har två små barn och herregud vilket liv det är. Låter liksom som en elefantjord däruppe när ungarna leker. Tror säkert att vi låter lika mycket när våra ungar är hemma. Tanten under har dessutom påpekat att hon hör när våra katter busar på nätterna. Oops. ;)

Imorgon kommer älskade ungarna hem. Jimmy ska vaba med Linus imorgon. Han är hes som en kråka och hostar o snorar. Plutt. Jag hade gärna varit hemma med honom men känner liksom inte att första dagen på rotationen är ultimat att vaba på.

Nej, ska väl ta och sparka igång den här söndagen nu. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Carola

Har läst din blogg på iPhonen men kan inte kommentera där.. hoppas linus kryar på sig & att vi kan ses en sväng i helgen!



Skönt med en seg söndag.. :) Puss

2010-10-19 @ 11:47:33
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0