Jag lever.

Jag har fått lite klagomål från folk att jag är dålig på att uppdatera här. Kan nog inte annat än hålla med. Jag har väl annat att sysselsätta mig med helt enkelt. Fast det är inte riktigt sant heller för jag har datat massa sen jag skrev här sist.

Vad har hänt då? Jo. På jobbet har jag fått rotation. Vad det innebär är kanske inte lätt att förstå för de som inte jobbar på ICA. Tidigare har jag alltid kört expedition, dvs kört runt på en lågplockstruck med burar och hämtat kollin och packat i burar som senare körs till butikerna. Det är en väldigt fysiskt tungt arbete man lyfter massa ton i veckan. Nu har jag fått rotation och det betyder att varannan vecka kommar jag att vara där jag tidigare haft kompetens - blivit inkallad vid behov. Jag kör motviktstruck, in och ut pallar ur höglagret. Inte alls lite fysiskt ansträngande och det är en timavdelning. Jag går inte på accord där, men det kan vara stressigt ändå. Känns galet skönt att få lite variation på arbetet.

Idag är jag hemma från jobbet. Gick hem tidigare igår. Har haft ont i huvudet i en veckas tid. Ibland mer och ibland mindre. Ont i huvudet, trött, matt illamående som kommer och går. Nu har ju jag massa problem med huvudvärk men efter en veckas mer eller mindre konstant huvudvärk kan till och med jag få nog. Det är inte så lätt att jobba och köra expedition när det känns som skallen ska sprängas i bitar. 
Var på apoteket idag och köpte lite vitaminer o se om jag kan bli lite piggare. Ska nog boka tid hos optikern nästa vecka också. Köra uteslutningsmetoden. Synen kanske har förändrats sen sist.

Linus är inte heller helt pigg. Hostar så han kräks. Hoppas jag slipper VAB.a nästa vecka när det är första veckan på Höglagret. Han var här en sväng idag. Nu är det ombytta roller igen. Mamma duger och han längtar efter mig. Jippii!! Han sa till och med i måndags när han skulle åka till Dennis "mamma.. jag kommer sakna dig när jag är hos pappa... och Nova" Till och med Jimmy är massa poppis här hemma nu. Jimmy fick en stor kram idag och så sa han "jag gillar dig" Söt. Känns skönt i mammahjärtat. Bara han inte blir så att han inte vill vara alls hos Dennis. Det är inte heller kul. Lagom är bäst.

Lyssnar lite på Volbeats nya skiva som jag fick här av Elias precis. Mycket bra. Som alla andra deras plattor. Måste bränna ut och ta ut i bilen o lyssna sönder.  :)

Idag fyller min kära lillebror år. Grattis grattis Thomas. Tror inte han läser här men ändå.

Nu kommer jag inte på nåt mer att skriva för idag. På återseende!

Kommentarer
Postat av: Carola

Härligt att Linus har hamnat i ett bra läge.. & lagom är ju såklart bäst! Pussa han från mig! <3

2010-10-19 @ 11:49:49
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0