Gräsänka.

Hej hopp!

Sitter här och väntar på att åka och jobba. Ont, ont, ont i huvudet har jag. Hela dagen igår också. Det första jag tänkte när jag vaknade i morse var att gud så skönt, nu har det släppt. Men nu är det tillbaka. Inga pillror hjälper heller.  Tydligen så ligger det till som så att jag behöver glasögon igen. Hade ju det när jag var liten. Var hos optikern i onsdags och gjorde en synundersökning. Mina ögon är mycket överansträngda just nu pga att jag inte ser ordentligt  så förhoppningsvis ska glasögon råda bot på min ständiga huvudvärk. Ingen hoppas mer än jag! Kunde ta upp till två veckor innan de kom hem, men jag hoppas det går fortare.

I helgen är jag gräsänka. Jimmy är på hemvärnsövning tors-sön. Konstigt hur beroende man blir av varandra. Jag gillar verkligen inte att sova själv. Har vaknat massvis med gånger inatt och drömmer konstigt. Tur att den ena katten i alla fall är social och vill ligga inne hos mig.

I morgon är det en full-planerad dag. Ska först ner på stan och äta lunch med Linnea. Sen på eftermiddagen tänkte jag ta mig en tur hem till farmor och farfar. Det var alldeles för längesen jag var där. Sen på kvällen ska vi träffas några tjejer från jobbet och käka lite mat för att sedan gå ut och göra stan. Ska bli himla trevligt. Jag gillar fullplanerade dagar.

Nästa vecka är det höstlov. Jimmy är ledig hela veckan utom söndagen, och jag jobbar bara tisdagen + helgen. Barnen ska vara hemma och ha lov med oss så det ska bli mycket skönt. Bella har lagt in en önskan om att få gå på bio så det ska vi göra tänkte jag. Hinner nog säkert med en tur till badhuset eller liknande också.
Danne skrev just till mig på msn att Bella spytt i skolan idag. Stackars min tjej. Hoppas hon inte smittar ner resten av familjen där hemma. Hon har en förmåga att alltid bli magsuk hemma hos Danne. Längesen hon kräktes här hemma.. - Detta kommer jag nog få äta upp tror jag :)

Måste bara få avsluta med en härlig bild jag fick av farfar på mailen igår. Tjejen i den gräsliga mössan är alltså jag, ca 10 månader gammal skulle jag tro. Farfar till vänster om mig, och Micke till höger. Han bör nog vara strax över 4 år där. Roligt med gamla bilder :D



Nu ska jag ta mig en sväng till maxi innan jobbet.
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Carola

SHIT vilken fin bild.. !! Linus är bra lik dig tycker jag! :D



Bra att du får glajjer så kanske du slipper denna gräsliga huvudvärk! Kan ju inte va roligt att ha så ont som du har hela tiden..



Ta hand om dig själv när du är alldeles allena i helgen.. men jag förstår dig, jag skulle känna mig helt halv!



Får ses nåt i veckan, Lina har ju oxå höstlov!

Puss & gull! <3

2010-10-29 @ 17:00:31
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0