Idag börjar mitt nya liv.

Jajamen!!
I lördags bestämde jag mig för att nu får det vara nog. Nu måste jag ta tag i mitt liv och min kropp. Nu tänker jag inte banta eller så. Jag ska snarare bara försöka tänka lite mer på vad jag stoppar i mig och röra på mig mer. Jag har en väldigt cola-beroende sambo och han smittar av sig vill jag lova. Där har vi nog största boven. Så bort med all cola, läsk, chips, godis och allt möjligt skit man nu kan tänkas stoppa i sig. Framförallt i veckorna. På helgen kan man få mysa till det lite helt klart. Sen kan man ju försöka komma på lite nyttigare alternativ. Dip och grönsaker tex är ju alltid gott. Finns ju massa goda frukter och nu är det ju sommar och då funkar ju alltid jordgubbar.

I lördags blev det festa av till slut. Jag åkte hem till Catrin, en jobbarkompis och förtärde lite alkohol för att sedan styra kosan ner mot stan och lite olika kroger. Det var mycket trevligt. Kännde verkligen att det behövdes och nu är mitt partysug mättat för ett tag. Toppen.

Igår var det mors dag. Min kära son som hatar  att prata i telefon ringde och sa "Hej. Grattis på mors dagen.. hej då" Söt. Vi försöker öva honom lite på att vilja prata i telefon men det kommer väl när det kommer. Det värmde i mammahjärtat i alla fall även om det var pappa som övertalat honom att ringa :)

Jag vaknade igår och var lite halvbakis men mest lite vinglig. Tvingade med mig min karl för att gå ut och gå och vi gick runt utkanten av Bjurhovda mot Badelunda och sedan 2.5.an i spåret. Det var ganska skönt faktiskt. Jag gillar ju som sagt inte att gå så värst men bara det är rätt väder och ett bra sällskap så går det väl an. Ska ju tillägga att Jimmy var inte direkt svårövertalad. Han är också inne på att få upp sitt flås lite mer. Tyvärr är han inte lika inne på att sluta dricka cola ;)´

Idag har jag jobbat 50%. Det gick ganska bra. Tror nog att det är bra för min rygg att träna lite mer också. Borde verkligen börja gymma som jag sagt sedan i december att jag ska göra. Det blir liksom inte av, av någon anledning. Min halvtids-sjukskrivnin går ut idag och läkaren ville jag skulle höra av mig och säga hur det gick så idag har jag försökt få tag i honom, och företagssköterskan för att föreslå att jag gärna går någon vecka till på halvtid. Fick inget svar så jag lämnade ett meddelande. Blir väl dock inte förvånad om hon inte ringer upp...
På onsdag ska jag i alla fall till naprapaten på jobbet och då ska han få tipsa mig om vad jag kan göra och vad jag bör undvika med ryggen i träningsväg.  

Kom hem runt halv elva idag från jobbet. Bytte om och snörade på mig ett par ordentliga gympaskor. Laddade mobilen med lite musik och gick till spåret. IGEN!!! Har lagt upp ett eget litet löpschema i mitt huvud och ska se om det ger nåt. Gick och sprang omvartannat. Nu jävlar är jag på gång! Riktigt stolt över mig själv är jag. Lika bra att passa på medan viljan håller i sig.  


Att mina ben känns som värkande spagettin nu kan vi disktuera en annan dag.
:)

 

Tjofräs!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0