Beach 2010

Det finns en grupp på Facebook som heter nåt i stil med "Vi som skiter i beach 2010 och tänker ligga där som valrossar" Minns inte exakt namn, finns ju säkert många. Jag kan säga att beach 2010 känns rätt långt borta för min del. Jag får nog tillhöra den där valrosskategorin. Haha!! :) 
Jag har aldrig kännt mig så obekväm i min kropp som jag gör nu. Jag är absolut inte fet. jag är inte ens tjock, men mitt midjemått har ökat och det drastiskt. I grund och botten handlar det bara om att jag inte trivs i min kropp. Jag vill aboslut inte se ut som en levande lyktstolpe. Hellre lite mullig än spinkig är min åsikt.
Jag kan nog inte ha ett enda par av mina jeans jag hade för ett år sedan. Det säger ju en del om att jag ökat i vikt i alla fall..
Det jobbigaste av allt är att jag år sååå omotiverad till att försöka göra nåt åt det. Jag orkar inte hålla på tänka på vad jag äter, och äta nyttigt och skippa allt som är gott. Jag vill helt enkelt både ha kakan och äta upp den.

Idag är jag ledig. Har en såkallad kryss-dag. En kompensationsdag för att jag jobbat en röd dag tidigare. Tror det är annandag påsk eller nåt. Mycket skönt i alla fall. Har varit på stan med Linnea och käkat lunch (sallad faktiskt) ;) Nu är den stora frågan vad jag ska hitta på. Är lite sugen på att åka och simma och sola och med tanke på vad jag skrivit här ovan så borde jag väl verkligen. Kanske inte är den mest kalori-brännande träningen att simma men jag vet inte riktigt vad jag vågar göra med min rygg än. Lite färg på näsan skadar ju inte heller. Av någon anledning brukar man kunna känna mig mycket fräschare bara man får lite bränna på sig.

Japp. Simma it is! Over and out!


Kommentarer
Postat av: jessamy

önskar jag kunde följa dig och simma..

2010-05-27 @ 17:02:07
URL: http://jessamy.se
Postat av: Lina

Haha! Tack för varningen :) Jag gillar inte lögarängen, och brukar bara åka dit i undantagsfall. Tycker att Kristiansborg är mycket mysigare :)



Det där med magen känner jag igen. funderar på att köpa baddräkt och köra med maggördel under ;P



2010-05-28 @ 10:32:58
URL: http://pinkelina.blogg.se/
Postat av: Lina

Sorgliga nyheter, Camilla! Var precis på väg ut genom dörren för att trampa i väg till Kristiansborg, när mitt sjättesinne sa åt mig att titta på deras hemsida. Det var ju jäkla tur det, för badet har sommarstängt. Bara gymmet är öppet och alla glada simmare hänvisas till Lögarängen.

2010-05-28 @ 11:12:39
URL: http://pinkelina.blogg.se/
Postat av: Carola

Valross, lita att ta i kanske.. tycker du är fin som du är nu, men jag förstår dig att du vill trivas i din kropp! :)



Jag vet att du hatar det.. men gå ut o gå ä det bästa kaloriförbränningen.. hade jag bott kvar hade jag dragit med dig! Puss hjärtat!

2010-05-29 @ 11:26:35
URL: http://carolalola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0