Vatten-miljon.

Finns det nåt godare än vattemelon en varm sommardag?
Ja.. jordgubbar kommer väl inte långt efter de heller, om de är söta o goda det vill säga. Fast såna där riktigt goda jordgubbar är bra svåra att få tag i.

  

Båda ungarna blir som tokiga när det vankas jordgubbar. Värre än om man råkar visa att man har en godispåse hemma. Samma sak blev det tydligen idag när vi handlade hem en vattenmelon. :) Vi hann knappt äta upp middagen innan det började tjatas om efterrätt. Det är ju posivit att de gillar nyttiga saker också.

När jag var lite var jag ofta hos min farmor och farfar i deras stuga på somrarna. Vi köpte nästan alltid melon när vi var och handlade och farfar sa alltid att det hette "vattenmiljon", så varje gång jag käkar melon så tänker jag på farfar :)

Idag har jag inte varit så flitig som igår. Var ute och gick en sväng, men när jag gått i ca 10 min kom jag på att jag var kissnödig. Smart planering där Camilla! Gick en liten bit till och blev bara mer och mer nödig. Ett tag funderade jag på om skulle springa upp i skogen och sätta mej, men förnuftet tog över så jag vände och gick hem istället. Kanske inte så smart att hälla i sig ett stooort glas Loka, och sedan gå ut och gå?

Imorgon är det fredag och fredagsmys :) Weee. Längtar.
Har verkligen inget vettigt att förtälja idag känner jag, så jag avslutar här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0