Måndag.

Idag är det måndag i alla kategorier.
Dagen började mindre bra med att klockan ringde klockan 5 och jag var trött, trött, trött. Men bara att masa sig upp för att möta en sambo som förmodligen också var trött, trött, trött och på sitt alla mysigaste humör *läs ironin* Tur var nog att vi åkte varsin bil till jobbet så ingen sa något olämpligt :) 

Väl på jobbet så hade jag inte heller min bästa dag. Det bästa var när jag fick gå hem kl 10.05 efter några mördarordrar som bara ville jävlas.
Kommer hem och är så otroligt trött och bara längtar efter att dyka ner i sängen och tvärslockna en stund när jag inser.. Jag har ingen hemmanyckel! Den tog jag av min nyckelknippa häromdagen när jag var ute o sprang för att bara behöva ha nyckeln och inte hela knippan i fickan. Så knippan, utan hemmanyckel hade jag. Gissa hur många svordomar jag drog av när jag insåg detta? Det var inte barnvänligt vill jag lova, men liiiite roligt såhär i efterhand. Det var bara att sätta sig i bilen och åka till andra sidan stan igen för att hämta Jimmys nycklar. Så ganska lagom 1,5 timme efter att jag stämplat ut kom jag äntligen hem.. *suck o stön*

Det är ganska jobbigt att gå från kvälls-skift till dagskift varannan vecka. Efter en kvällsvecka när man är inställd på sena kvällar och nätter och ganska långa sovmornar ska man helt enkelt ställa om sig för att gå upp klockan 5/6 på morgonen. Det blir ofta inte många timmars sömn den första natten även fast jag lägger mig i tid. Oftast inte det minsta trött. Jag ligger och vrider och vänder på mig och vet inte hur många gånger jag kollar på klockan och räknar ner. Nåväl. Desto bättre sover jag inatt sen.  

Mina underbara ungar har kommit hem idag och det om nåt är ju i alla fall positivt. Fick till och med en bamsekram av en lycklig Linus när jag kom till dagis. Han som senaste månaderna varit arg som ett bi för han inte vill hem till mig. Nu hade han längtat efter mig och var glad att se mig. Skönt i mammahjärtat.
Bella verkar inte bry sig om varken eller. Skönt det. Glad att se mig såklart, men lika glad att se pappa och hans familj den andra veckan. 

Nu ska jag natta lite kids här, och sen se på finalen av Top Model. Sen blir det raka vägen ner i bingen. Är så trött!

Kram o hej!


Kommentarer
Postat av: jessamy

Du kunde ha kommit hit och sovit=) jag sov ju jag med.

2010-06-14 @ 20:15:53
URL: http://jessamy.se
Postat av: Carola

Ja fy tusan.. skulle inte vilja vart med när du gjorde den upptäckten! ;D

2010-06-14 @ 22:45:24
URL: http://carolalola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0