Hej o hå!

Ännu en helg har passerat.
Ungarna åkte hem till sina pappor igår och som vanligt är det tomt och tråkigt här hemma.

Helgen var lugn och skön. I lördags åkte vi till björnön med lite picnic, och hade planerat att leka lite vid stranden, men vädret ville annorlunda. Det blev lek i lekparken istället.  
På eftermiddagen åkte Jimmy till IKEA och köpte ett skrivbord till Linus. Han leker mycket mer ofta i Bellas rum än i sitt eget och då sitter han alltid vid hennes skrivbord och ritar och leker med pet-shop figurer och allt vad det är. Tyckte det var dags att han fick ett eget skrivbord och lyckan var total när det var ihopmonterat. Så skönt i mammahjärtat när man gjort något  som fått barnen så glada.

 

I söndags var det ju nationaldagen och vi hade ett underbart sommarväder. Perfekt den 6.e juni. Vi satt ute i en lekpark här i området med Elias och hans ungar och hade det trevligt i några timmar. Fick lite färg på näsan och det är ju alltid härligt.
Kändes som att helgen tog slut alldeles för fort, som alltid. Jag hatar när vi sitter där i soffan på söndagkvällen och ångesten över att de ska hem till sina pappor börjar komma krypandes. Fi faan. Jag vänjer mig nog aldrig.

Igår var det ju återigen måndag. Dags att ta tag i träningen igen som vilat över helgen. Jag tvingade med mig Linnea ut i spåret igår morse och vi sprang/gick tills vi nästan fick blodsmak i munnen. Tänk vad 4 gångers springtillfälle gör mycket. Jag känner redan att jag orkar springa längre sträckor än vad jag gjorde första gången. Imorgon ska vi på´t igen. Idag har jag och Jimmy promenerat. Till och med han tycker att det är skönt att röra på sig. :) 


Igår började jag även min rehabträning på jobbet. Har fått massa övningar för att komma igång med att stärka upp musklerna i ryggen så idag kan jag säga att jag har träningsvärk i muskler jag knappt visste att jag hade. Undrar hur länge man ska gå med konstant träningsvärk?


Var hos doktorn idag. Är 50% sjukskriven tom 20 juni. Sen blir det 25% sjukskriven juni ut och därefter heltid i en och en halv veckan innan 5 veckors semester väntar. Härligt. Jag hoppas verkligen att det håller i sig nu. Det känns som att det går åt rätt håll. :) Igår var jag dessutom uppe i ackord på jobbet för första gången sen ryggen började jävlas.

Nej, nu ska jag ta och göra nåt vettigt. Dvs kasta mig i duschen och sen fortsätta mitt Two and a half men maraton. Kollade föresten på de två första avsnitten av Desperate Housewifes igår och det var verkligen inget för mig. Rena rama skiten. Tur smaken är som baken - delad.

Avslutar med att gratulera Sofia och Anders stort till sin andra son. Ännu en liten goding har anlänt till jorden. Så roligt. Gabriel ska underverket heta. :)


Kommentarer
Postat av: Carola

Ohh vilken lycka!! :) Sötnöten!

Du är så duktig som är ute o härjar i spåret, hade jag bott kvar hade jag sällskapat med dig!

Härligt att det blir bättre i ryggen oxå!! :)

Vi ses o hörs snart! PUSS

2010-06-09 @ 08:20:47
URL: http://carolalola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0