Återuppståndelsen.

Sommaren har rusat förbi och det har inte direkt funnits lust för att skriva här men nu tänkte jag att jag skulle ta och sparka igång den igen. Känns skönt ibland att få skriva o reflektera tankar med sig själv.

Vad har hänt i sommar då? Jo.. 5 veckors semester gick alldeles för fort. Snabbresume:

Vecka 1:
Vi hade kanonväder. Varmt o soligt. Nästan föör varmt för min smak som alltid blir lite gnällig när det är så hett så man knappt kan andas varken inne eller ute. Men skönt var det. Jimmy jobbade fortfarande så jag o ungarna var vid stranden o solade o badade nästan varje dag.
På fredagen tältade jag och barnen på mormor och morfarns tomt. Det var mycket spännande för dem. Jag har väl varit med om trevligare upplevelser :D Vad gör man inte för barnen?

Vecka 2:
Jimmy jobbade o kidsen var hos sina pappor. Jag hade rätt tråkigt kan jag erkänna men samtidigt så skönt att bara ta det lugnt.
På söndagen fick kattungen Nova flytta hem till oss. 12 veckor gammal o så söt. Nu i skrivandet stund har hon hunnit bli lite äldre. MYCKET busig och Elliot njuter av att ha en kompis även om han känner att han måste läxa upp henne ibland :)





Vecka 3:
Linus fyllde 5 år. Vi hade kalas med både min och Dennis släkt och en mycket nöjd 5-åring.  Jimmy gick på semester.


Lilleman ser helt galen ut på den här bilden :)



Vecka 4:
Återigen barnen hos sina pappor. Jag o Jimmy skulle vara lediga o ensamma en hel vecka. Fick lite beslutsångest om vad vi skulle hitta på. Det blev en kryssning till Åbo med Silja Galaxy. Rätt tråkigt men så skönt att komma iväg lite sådär. Det var rätt dött på båten och inget party direkt. Allt var dött vid 12 på kvällen så det fanns inte mycket annat att göra än att gå och sova.
Annars minns jag inte vad vi gjorde. Inte mycket alls tror jag. Mest slappade.

Vecka 5:
Enda veckan vi hade tillsammans med barnen. Vädret var ingen höjdare. Packade oss i väg till Gröna Lund på tisdagen. Trodde att det skulle vara lite folk men fyy fan säger jag bara vad folk. Vi fick köa i 30-45 min till alla karuseller. Till och med de små barnkarusellerna. Tror ungarna hann med ca 7 var på hela dagen och då hade vi köpt åkband. Tror de var nöjda när vi åkte hem i alla fall. De skötte sig mer eller mindre exemplariskt hela dagen vilket inte hör till vanligheten ;)
Minns inte vad vi gjorde mer den veckan. Jo.. Linus lärde sig cykla utan stödhjul. Bättre sent än aldrig. :)

Nu har allt återgått till det normala. Vi har börjat jobba och Linus har börjat på ny avdelning på dagis. En för bara 5-åringar och det känns mycket bra. Fröknarna verkar toppen och Linus verkar trivas. Skönt med lite mer stimulans för större barn, och att slippa umgås med de allra minsta hela tiden.

Bella har börjat skolan!! I ettan. Mycket stolt tjej. Hon är ju redan duktig o läser i princip flytande och en klippa på att räkna så att börja skolan blir ingen match för henne. Mest mallig är hon över att få cykla själv till o från skolan varje dag. Det är stort för en 7-åring. Kan inte förstå var tiden tagit vägen?


Alla barnen får saft och bulle av fröken efter uppropet.

På återseende. Ciao!!

Kommentarer
Postat av: Carola

Härligt med uppdatering! nu vill vi ha tillbaka blogg Camilla. :)

2010-08-27 @ 13:57:14
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: Anna

Välkommen tillbaka! Fasen vad jag saknar er brudar på jobbet!!! Kramar

2010-08-27 @ 19:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0