Positivitet.

Jag lovade ju mig själv igår att idag skulle jag se livet lite mer från den positiva sidan och jag tycker att jag lyckats rätt bra faktiskt. Inte funderat så mycket på det "negativa" som jag inte riktigt vågar skriva om här.

I morse såg jag på facebook att Linnea behövde barnvakt till lilla Heaven på eftermiddagen då dagis är stängt och barnvakten magsjuk. Linnea jobbar kväll och Bart skulle inte hinna hem innan hon började så det handlade bara om ca 1,5 timme. Tänkte att jag har ändå inget bättre för mig så jag kan lika gärna sitta där hemma med henne som är hemma med min ensamhet. :) Det gick jättebra. Maken till unge och prata och inte ett ord förstår man förutom "ta ta" (tack tack) Så söt så ögonen smälter.

Efter detta åkte jag hem och bestämde mig för att jag skulle åka hem till storebror och våldgästa dem lite. 
När man kommer dit så inser man hur himla skönt det är att mina ungar blivit så stora. Visst de är jobbiga och uppkäftiga ibland så man tror att det ska växa fram gråa hårstrån från skallen men det värsta gap o skriket för att "jag får in´te som jag vill" har de ju faktiskt växt ifrån litegrann. Ljudnivån har sänkts. Alwin har en himla röstresurs och är envis som synden. Men både mamma och pappa där har ju ett jäkla humör. Det har vi nog hela Forslundsbunten tror jag bestämt ;) 
Trevligt att träffa dem i alla fall. Vi är rätt bra på att dra ut på tiden med det där tyvärr.

Imorgon kommer Sofia över och hälsar på. Ska bli nice. Trött är jag nu så jag fundilerar på att krypa ner i sängen och titta lite på tv innan jag slår igen de blå. Brukar försöka hålla mig vaken tills Jimmy kommer hem men jag vet inte om jag orkar idag och jag tror han överlever ändå.

  

Kommentarer
Postat av: jessamy

Ja tack så mycket för hjälpen!! Det var guld värt. puss.

2010-04-29 @ 06:13:24
URL: http://jessamy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0