Linus på akuten.






Den här dagen började inte riktigt som jag tänkt mig. Dennis ringde i morse strax efter 9 och sa att en kille på dagis hoppat på Linus huvud och att vi behövde åka in till akuten. Sagt o gjort. Jag o Jimmy flög ner i våra kläder o åkte till dagis. Där låg min lilla prins på soffan o var alldeles blek i ansiktet och när vi kom så kom tårarna och den ledsna läppen. Mammahjärtat gjorde ont då :(

Det visar sig att en "dagiskompis" i först hoppat på hans huvud efter att en annan brottat ner honom. Brottningen var bara på skoj dock. Då blev Linus så ledsen att han i panik sprang ut i köket till fröknarna och ränner rakt in i en stol med pannan och kastas bakåt och slår i bakhuvudet i golvet i en ordentlig smäll. Inte bara en grej liksom. Efter detta upplever nästan en av fröknarna att han krampar. Men hon vet inte om det är för att han är så ledsen och chockad eller pga nåt annat.

Jag och Dennis åkte upp till akuten och där blev han som vanligt igen. Han rännde o röjde. Så man skämdes såklart men ändå skönt att det inte var något värre. Vi blev ganska snart hemskickade. De var lite tveksamma ang att han ev krampat men vi fick välja och vi valde att åka hem och ha honom under stor koll.
Dennis ringde efter nån timme och sa att han hade kräkits, men var som vanligt efteråt så vi valde att avvakta igen och nu har han varit som vanligt hela dagen.

Just nu sitter jag mest och funderar på vad som verkligen hände. Linus säger att Melvin hoppade på hans huvud, men inte fan kan väl en unge vara så illa funtad att ha verkligen hoppar på huvudet på en kompis som ligger ner. Linus kommer ofta hem och säger att "Melvin är ingen kompis, Melvin bits, han puttas" osv osv. Så vad gör man åt saken? Ska ta upp det med personalen på måndag när det blir min vecka. Vad gjorde ni när det hände. Har ni pratat med hans föräldrar osv för såhär får det fan inte gå till. Detta får inte ske.
Självklart kan inte personalen hålla ständig koll på alla barnen. De måste ju få leka utan att en fröken ska stå o glo på dem hela tiden. Men har de ett barn som göra såna här saker kanske han måste hållas under uppsikt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0