En bra dag.

Hej o hallå!

Idag har det varit en bra dag, trots mina få timmars sömn inatt. Jag skrev ju igår att jag inte var det minsta trött. Det var jag inte heller. Fastnade framför en film på tvn i sovrummet som började vid tolv, och lyckades se klart hela. Den slutade klockan 2 och jag var fortfarande inte trött. Jag brukar aldrig ha svårt att somna. Brukar till och med hinna somna innan Jimmy borstat klart tänderna men inatt gick det bara inte. Tror klockan var bortåt halv 5 när jag såg på den sista gången. Kan ju säga att jag känner mej lite mör i ögonen idag ;)

Varit på Tuna Park med mor min och shoppat lite. Mycket trevligt. Jag hittade ett par byxor, som jag nu i efterhand inte gillar. Men de kostade 200 kr, nedsatta från 999 så jag funderar på att sälja dem på tradera. Får se. :) Sen köpte jag ett par skor, en tröja, ett lite o lite smått o gått. Trevligt värre. Inte ofta jag direkt tar på mig spenderarbrallorna och handlar åt mig och inte åt barnen, men idag tittade jag faktiskt inte ens på nåt åt ungarna. 

Efter Eskilstuna hämtade jag upp min kära dotter och tuffade direkt hem till mor igen, på kalas. Där var även min farbror som vi fått bröllopsinbjudan av. Jag passade på att tacka ja, och sa att vi kommer alla fyra. Då säger han lite obekvämt att, det var ju inte riktigt tanken. Fattade inte vad han menade. Det visar sig att barn tydligen inte var välkommna och han menade på att det var därför det bara var addreserat till mig och Jimmy. Jag sa då rätt ut att men då får vi lov att tacka nej. Jag har mina barn en hel helg i månaden och den är helig. Erat bröllop infaller på en sådan helg så jag vill inte lämna bort barnen på min enda helhelg med barnen på en månad. Tycker även att man kan skriva att barn inte är välkommna i inbjudan. Han verkade lite stött, men det struntar jag i. Mina barn är viktigare för mej, än min farbrors bröllop. Eller resonerar jag fel? Anledningen till att barn inte var välkommna var pga platsbrist. Det skulle bli lite bjudning i deras lägenhet efteråt o platsen finns inte. Kan ju på ett sätt förstå det, men men..

Nåväl. Nu ska jag snart krypa ner bredvid min dotter som passar på att sova i mammas säng nu när vi är ensamma hemma.

Ciao alles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0