Dötid.

Idag börjar jag klockan 9.15. Det betyder att jag behöver åka hemifrån runt 8.30 senast. Jag hatar att komma i sista sekunden när jag har tider att passa. 

På förskolan börjar de att äta frukost klockan 8 vilket betyder att jag skulle behöva lämna dem mitt i frukosten om jag lämnade dem vid 8.20. Jag vill inte gärna stressa när jag lämnar dem heller utan vill ha tid att prata med personalen och säga hej då till barnen utan att de känner att jag är stressad. Detta betyder då att jag får lämna innan frukost och då vill de att man kommer senast 7.45 så att de ska kunna sätta sig i lugn och ro utan barn som kommer in med sina föräldrar mitt i. Jag har själv jobbat på förskola och vet hur irriterande det är med föräldrar som inte respekterar detta. Alltså var jag då klar med lämningen och hemma igen strax före 8. Jag har då en halvtimmes dötid. Vad gör man då? Sitter i soffan, lyssnar på radio och bloggar. Idag åker jag nog ännu tidigare då jag inte har full koll på vart jag ska vara. Tror jag skrivit högskoleprov i den lokalen men är inte säker.

Usch. Jag nervös. Idag börjar allvaret. Är det nu jag ska räkna med noll fritid fram till sommarlovet? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0