Vad går hon på?

Kan någon vänlig själ förklara för mig vad min dotter går på för uppåttjack?! Vad det än är vill jag ha lite av det.

Igår kammade hon hem 20 minuters sömn under dagen. Vaknade 5 på morgonen, somnade i bilen när vi var iväg men vaknade ganska snabbt pga en hemsk hosta hon har. Annars är inga problem att ha henne sovandes i vagnen. Hon somnade såklart väldigt tidigt igår- 18:30 och 2 inatt vaknade hon av hostan från helvetet. I 2-2,5 timme snöt jag, gav nässpray, ventoline, la huvudet högt men när hostan väl lugnade sig skulle hon inte sova. Jimmy sov vidare helt omedveten om att Ninnie hostade var tionde sekund. Hur lyckas man med det?
När hon äntligen fick ro sov vi till 5. Sen var det morgon tyckte tösen. 5 liksom! Vad hade vi skrapat ihop. Max 45 minuter. Jag var totally dead. Jimmy sov vidare men Ninnie bestämde sig för att hon skulle till pappa så han fick vakna minsann. Dags för skiftbyte. Jimmy är ledig denna vecka. Vid sex gick de upp o jag sov vidare till halv 8. Gudomligt skönt. Men trött är jag så det svider i ögonen. Ninnie röjer med snorig näsa o en dryg hosta. Pigg är hon dock. Som sagt. Ge mig lite av det hon går på. Jag skulle kunna uträtta underverk med den energin.



Nu ska vi åka och köpa kanintillbehören. Sen tänker jag hämta lilla Ninen på em.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0