Bit o riv!

Idag när jag kom för stt hämta Adrian på förskolan så haffade en i personalen mig direkt och sa att Adrian haft lite otur och blivit biten och riven i ansiktet så jag skulle vara beredd på att han inte var så fin på kinden.

Adrian var dock hur glad som helst då och hade inga planer alls på att gå hem. Jag frågade om det hade gått hål men nej, det var bara klösmärken som gått hål sa det så jag tittade inte så noga förrän vi kom hem.



Jag tycker man ser rätt tydligt att det understa lilla såret han har kommer från två små tänder. Vadå inte hått hål??

Googlade mig fram till att man alltid ska kontakta läkare vid människobett där det gått hål då det finns mycket bakterier i mun och saliv så jag ringde 1177 som ringde vidare till vår familjeläkarmottagning där de sa att vi skulle komma med honom direkt. Jimmy åkte med honom och på 2 sekunder sa läkaren "Det här ska han ha antibiotika emot"

Jag förstår att sånt här kan hända men det känns ändå inte ok. Hoppas personalen nu verkligen håller ständig uppsikt på den som bet. Jag hade dessutom väldigt gärna sett att de ringt mig när det hände. Får prata med dem i morgon och höra vad de säger.

Min lilla fis. Ajj, sa han och pekade på kinden innan han somnade. Vad ont det måste ha gjort/göra..


Kommentarer
Postat av: Anna

Men lille plutt :( Ser ut att gjort super ont!

Svar: Ja, visst gör det. :/
Camilla Dahlstedt

2013-05-30 @ 09:30:07
Postat av: Josefin

Åh, jag hade blivit TOKIG! :/ Stackars liten, måste ju göra skitont att bli biten, just i ansiktet också.. måh :(

2013-05-31 @ 09:59:48
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0