Underverk.

Idag har jag någon löjlig förhoppning om att barnmorskan ska utföra underverk och typ plocka ut bebisen. Det är ju dumt för man blir bara besviken. Men tänker propsa på att jag snart vill ha någon slags kontroll på förlossningen. Magen igår gjorde så ont och var stenhård hela kvällen att jag var gråtfärdig. Fogarna likaså. Är det normalt så undrar jag varför jag inte haft så under mina tre andra graviditeter. Kanske för att hon känns större och helt enkelt har det väldigt trångt?

Att ensam ta hand om Adrian är svårt. Nästintill omöjligt nu. Så vad passar väl bättre än att han idag är hemma från dagis igen pga att hans ögon som han var hemma för förra veckan är sämre igen. Helt bra fredag och lördag. Igår började de kladda lite och i morse var de igenmurade. Nu efter att vi tvättat har han ingenting men de ser liksom trötta ut och lite svullna ut. Som sympati kör jag svidande rinnande ögon jag med. Jag menar, varför inte ta det också? Förkyld och gravid är ju en biff. Släng på en ögoninflammation ocskå.

Sen kom Bella hit igår med ond hals... igen. Jag skulle tippa på den fjärde eller om det är femte halsflussen på mindre än ett år. Halsmandlar stora som pingpong bollar. Man ser de utifrån till och med. Hon är dock inte rikttigt lika dålig med feber och så som sist så jag hoppas hon kan rida ut det utan antibiotika. Nu sover hon än så vi får se vad hon är i för skick när hon vaknar. Jag hoppas att Adrian kan vara med henne när jag åker till barnmorskan.

Måste vara utomordentligt kul att läsa här nu. Bara sjukdomar o graviditetsgnäll hela tiden. Men det är så läget är här hos oss just nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0