Hinnsvepning.

Idag hade jag barnmorsketid på eftermiddagen. Jag förklarade att jag var rädd att jag går och småöppnar mig och att det ska gå jättesnabbt sen när det väl sätter igång. Så hon föreslog att hon skulle känna efter. Inte det trevligaste man kan roa sig med men visst tänkte jag. Jag har öppnat mig 3-4 cm, har ca 1 cm kvar av tappen som är jättemjuk. Det var väl faktiskt ganska bra.
Hon passade även på att göra en hinnsvepning vilket kan hjälpa till att sätta igång förlossningen och sen någon timme efter det har jag haft mer och mindre onda sammandragningar/värkar. Inget jag inte kan hantera hemma och de kommer väldigt oregelbundet. Ibland tätt, ibland glest. Så det dröjer nog. Tog nyss 2 alvedon och hoppas det antingen ger sig eller blir värre. Effekten skulle kunna ta upp till 72 timmar men det känns som att då kan det ju lika gärna ha satt igång ändå.

Adrian var jättetrött när jag hämtade honom på förskolan så jag har såklart fått kämpa hårt denna eftermiddag. Bra timing! Önskade verkligen att Jimmy var hemma. Han somnade till slut 17:40, i tidigaste laget men just idag orkade jag inte kämpa av ovan nämnda anledningar. Nu har han vaknat och jag vet inte om jag inbillar mig eller om han känns varm. Vore ju ypperligt med en sjuk liten kille om det nu mot förmodan blir förlossning.

Nu ska jag försöka sova en sväng. Fisen har somnat bredvid mig på soffan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0