En skvallerbytta!

För någon timme sedan ringde Adrians bvc-sköterska upp mig och berättade att hon hört av min barnmorska att vi blivit dåligt bemötta och ville höra min version. Jag berättade som det var och hon vart helt paff och uppmanade mig verkligen att ringa chefen och berätta för att "såhär får det fan inte gå till" - hennes ord.

Så nu har jag ringt denna chefen och jag känner mig som en riktig skvallerkärring men när jag tänker efter så har jag ju rätt. Hon var i alla fall trevlig och tackade för mitt samtal och höll med. Såhär bemöter man inte patienter och detta med kakan blev liksom bara för mycket.

Gissar på att någon får ett mindre trevligt samtal snart och hans chef skulle också kontaktas. Han var dessutom tydligen "bara" en hyrläkare och de har alltid extra ögon på sig så detta är ju inte positivt för honom.
Hon hoppades även att jag ville ge dem en chans till och även hon sa att jag skulle be om en annan läkare nästa gång. Jag ger dem gärna en chans till för alla andra jag haft kontakt med - min bvc-sköterska, min nya barnmorska, sköterskan på lab är hur trevliga och goa som helst.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Bra! Hoppas nästa gång blir bättre. Jag har också bett om andra doktorer än den de föreslagit när jag inte var nöjd.

2012-11-19 @ 15:45:11
URL: http://Empolie.blogg.se
Postat av: Carola

High five babe!!

2012-11-19 @ 19:36:51
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0