Bvc-besök.

Idag har vi varit på bvc med Adrian och gjort Boel-testet (syn och hörsel) Som vi misstänkte så verkar han både höra och se alldeles utmärkt bra.

Längden och vikten var väl inte lika bra. 8160 gram lätt och 70,4 cm lång. Det gör att han nu nästan ligger ett helt hack under på vikten och längden är han också på väg ner.



Detta är hans viktkurva från att han är 4 månader tills idag. Nu får kurvan inte gå ner mer tydligen så nu måste vi tillsätta extra fett eller olja i maten. Kul.
Längden var bättre men han har även hamnat strax under medelkurvan där med nu. Den kan ju dock inte vi direkt hjälpa med fett och grejer.

Han vaknar ju varje natt och äter oftast minst två gånger så han är väl kanske hungirg då och inte bara snuttig. Jag ammar ju fortfarande lite då och då även om jag försöker avveckla det mer och mer nu. Inatt ska vi prova att ge honom välling när han vaknar istället. Även försöka tima in så att han får ett mål med gröt istlälet för välling innan han somnar för natten. 
Men han är ju inte stor i maten så jag har svårt att tro att han är hungrig. Får i honom max en halv 8-månaders burk till lunch och med lite tur en portion gröt till frukost/kvällsmat. Sen amning, och lite välling under dagen såklart.
Hon sa även att han är ju jättefin i kroppen och han har ju sina gokinder så jag är inte orolig på något sätt. Han är väl helt enkelt en liten kille. Liten men naggande god :D

Blir återbesök om en månad igen så ska vi kolla så att han inte dalar mer på kurvan.


Kommentarer
Postat av: Emp

Han rör väl på sig mer då går väl vikten lite nedåt? Sixten som knappt rör sig alls tjockar bara på sig. Vi ska till BVC först den 29/5

2012-05-10 @ 01:29:00
URL: http://empolie.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag tycker det är jobbigt på nåt sätt det där med vikten, för man känner oftast själv ingen oro och märker ju faktiskt om dem inte är tillräckligt "stora" eller vad man ska säga?



Men när dem vid ett besök inte gått upp tillräckligt mycket eller dalar så tycker jag det hänger över en efteråt.. man får liksom någon press på sig att få i dem en massa mat.. typ nu så "ska vi göda upp dig sörru". Nej men, du förstår.. jag känner så, men jag är ju lite larvig av mig när det komemr till barnen, haha.



Sen blir han ju "äldre" och gör av med mycket energi.. Elias är ju väldigt rund och äter som en gris ( eller två ) så han kommer väl snarare väga FÖR mycket.. det finns liksom inget mellanting. Testa med vällingen tycker jag låter bra :)

2012-05-10 @ 11:27:43
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0