4 dagar senare.

Ja. Nu har det gått 4 dagar sen sist. Adrian är överallt och ingenstans så det finns inte ett chans att man kan sitta vid datorn utan att klåfingret är där och ska "hjälpa till" Det är i så fall om jag tar laptopen och sätter mig vid köksbordet eller något för då kan han inte riktigt nå upp och banka på tangentbordet .
Att vi sedan är i stort behov av en ny dator och en ekonomi som inte riktigt tillåter det just nu gör ju inte att det blir roligare att blogga direkt. Men jag gillar det ju samtidigt så nu ska jag försköa igen. Adrian har inte kommit på att jag har datorn i knät.... än :)
 
Lika dålig som jag varit på att blogga är jag på att ta kort så det blir ett ett bildfattigt inlägg. De mesta bilderna tas med iphonen och den har nog åkt i golvet ett antal gånger för mycket nu för jag tycker kameran tar bara sämre och sämre bilder. Har i alla fall provat att lägga upp några bilder på mitt instagram konto så om någon vill kika där framöver så heter jag Camorr. Sen hur mycket jag uppdaterar är en annan femma. :)
 
Annars då? Vad har hänt sen sist.
 
Vi har firat midsommar här hemma med mamma och mormor. Det var mycket trevligt och helt lagom jobbigt. Inte jobbigt alls faktiskt och bättre än många andra svenskar mådde vi  i lördags. Vi grillade och åt jordgubbstårta och Adrian stod nog för den mesta underhållningen.
 
Nu har jag båda stora barnen hemma igen. Regnet har VRÄKT ner hela jäkla dagen idag och jag har en känsla av att det kommer bli en låång sommar.
När jag hämtade upp Linus hos sin far så skämtar jag inte när jag säger att det tog max 45 sekunder innan han och Bella var i luven på varandra i baksätet på bilen. Efter 20 min hade jag väl hört för första gången om vilken dum mamma jag är.
Det är lite svårt att komma på vad man ska göra när man är ensam med tre barn i åldern 0-9 år. Bella och Linus är inte alls sugna på att göra samma grejer och Adrian kräver som sagt ständig uppsikt. Vore vädret bra kunde vi ju bada och dona. Åka till badhuset själv med tre  barn varav två vill vara i djupa bassängen och en av dem är icke simkunning känns för mig som ett omöjligt projekt. Som sagt. Bara inte regnet behövde vräka ner skulle det vara lättare att hitta på saker. Det är långt kvar till v 30 när Jimmy går på semester.
 
Idag har vi varit och ätit på Ikea. Köpte en ram till deras nya rum för att göra ett fotokollage. Hur det nu blir med deras nya rum vettesjutton. Linus har kommit på att han vill inte dela rum med sin syster. Känns ju lite väl att Bella ska få hela gillestugan för sig själv så i så fall får vi dela av den på något vis och köra någon myshörna eller nåt kanske. Vi får se.
Hur som haver längtar jag grymt mycket efter ett rum till Adrian. Att det ska finnas ett enda rum där vi kan gå in, stänga dörren och sen kan man slappna av för att man vet att där finns inget han kan stoppa i munnen, inget man är rädd om, inga blommor att riva i, osv osv. Ja. Det vore Guld värt.
 
Adrian blir mer och mer medveten om att han leker. Bygger man ett torn av klossar är han där på nolltid och river det. Jätteroligt :) Han har en stor bil med massa stora legobitar i som han gillar.Nyss välte han den med flit och rev ut alla legobitarna på golvet, tittade på mig och bus-skrattade. 
Han bokstavligt talat springer omkring med sin gåvagn, och allt annat som han kan skjuta framför sig. Släpper ibland och står utan att hålla i sig men så fort han kommer på det så fegar han ur och sätter sig.
 
Nu kom Jimmy hem från storhandligen så jag ska väl gå ut och hjälpa till att packa upp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0