mammas kille..

Det är nog svårt att hitta en mer mammig kille än Adrian.
I måndags när jag jobbade hade Jimmy problem att lägga honom så han somnade 2 timmar senare än vanligt. Precis när jag kom hem så vaknade han och var så ledsen. Jag fick ligga länge med honom innan han somnade och sen sov han oroligt hela natten. Vaknade och skrek "mammamma" (det enda han säger förutom blä, haha) och låg nära nära.
Det är jättejobbigt för oss alla och egentligen tror jag inte man kan göra mycket mer än rida ut det. Jag hade ju en förhoppning om att det skulle bli bättre när jag jobbade men nu gör jag ju inte det så det känns nästan som att jag inkräktar på deras tid ihop. Vi har dock kommit överens om att Jimmy ska kliva in mer ändå. Försöka lägga honom på kvällarna och så mer än han gjort förut. Igår gick det. Ikväll gick det inte. Han skulle ha mamma. Tror han visste att det var onsdag. Det är mer regel än undantag att han krånglar onsdagar. Det vet jag bara för att det är min tv-kväll. :)

Idag kom Bella hit efter skolan. En tjej i klassen hade råkat ta hennes skor hem så de hade letat sig blåa efter dem innan de kom underfund med vart de var så hon hann missa bussen som det var tänkt hon skulle åka med. Skolan hade också tydligen råkat få fel nummer till hennes pappa så läraren fick inte tag i honom utan ringde mig till slut. Vi kom överens om att hon skulle gå hit så ringde jag pappa/Rosie och kom överens med hennes bonusmamma att hon skulle bli kvar här. Ingen av oss kände sig bekväm i att sätta henne på bussen i det här vädret eller skjutsa/hämta henne med bil. Vägen här ute har drivit igen ganska ordentligt idag har det ryktats om.
Jag tror Bella har världens bästa lärare. Eftersom Bella hade för stora fötter för den andra tjejens skor som gått hem med hennes fick hon låna fröken Lenas skor när hon gick hem hit. Lena hon satte sig och åkte hem i gummistövlar :) Supergulligt tycker jag :)

Kommentarer
Postat av: Carola

Vilken gullig fröken! :)
Adrian & mammigheten ger med sig, som du skriver, bara att rida ut det! :)
Kram vännen!

2012-12-06 @ 12:12:57
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: Rosanna

G är likadan, när hans Pappa kommer hem blir de:Heeej Pappa sen rusar han till mig i köket å säger:Mamma, Mamma Mamma Mamma, fast vi setts hela dan, spelar liksom ingen roll. Men pojkar är ju i regel mer Mammiga har jag hört?

2012-12-07 @ 23:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0