Trädgården.

Idag åkte vi ut till huset igen. Tanken var att jag skulle klippa gräset. Jag gick runt och kikade lite i trädgården och blev nästan gråtfärdig. Det är så igenväxt så man vet ju inte var man ska börja. Han kan inte ha gjort nåt annat än möjligvis klippt gräset (nån gång för längesen) på hela sommaren. Jag tycker man borde kunna kräva att det ska se ut som på visningen åtminstonde. Det var inte världens mest skötta trädgård då heller men nu...

Tänkte jag skulle visa lite före bilder som jag tog med mobilen:



Här ser man en överblick över trädgården. Tydligen så tyckte han att vi behövde behålla hans gamla midsommarstång. Fan. Kastar man inte sånt när man ska sälja??



Alla dessa buskar ska bort i sinom tid och träden ska väl beskäras så att man i alla fall kan komma åt o klippa gräset där under. Nu går det knappt på grund av all fallfrukt som ligger under som han inte heller tagit upp.



Detta ska föreställa nå gamla pallkragar som det förmodlien en gång i tiden varit något slags trädgårdsland i. Runt om ska vara gräsmatta och längst till vänster är de en stengång. Totalt igenväxt.
Där ligger några gamla stolsdynor blöta o mögliga som han lovade att slänga.



Ja. Detta ska också föreställa någon slags stengång och i hörnet där växer just nu den största tisteln jag har sett i hela mitt liv.

Jag kanske är gnällig men vafan.. Lämnar man det såhär? Han hade ju lovat att klippa gräset och inte ens det hade han gjort. Han frågade igår när vi fick tillträde om han skulle komma över o klippa någon dag men det känns som en petitess i hela sammanhangen.

Himlen öppnade sig när vi var där och det började fullkomligt att vräka ner regn när jag skulle klippa gräset lite.
Jag klippte lite när det lugnat ner sig men det var så tungt så jag kom bara en liten bit påväg. Blött, högt gräs är inte så lätt att klippa. Dessutom är ju inte min ork nåt att hurra för.

Till råga på allt har han knappt städat inomhus alls. "Lämna det som du själv skulle vilja möta det" sa Jimmy i söndags. Men att han inte behövde tänka på fönstren. Tydligen behöver man inte då göra rent ens en flottig torkyhållare på väggen i köket från gammalt brunt flottigt damm.. Dessutom stinker det kattpiss när man går in genom dörren. Skulle egentligen vilja ta dit en städfirma som får göra en grundlig städning innan vi flyttar in men vi får väl ta det eftersom..

Jag är lite (läs mycket) tjurig idag. Nu är jag så less på att vara gravid. Känns som den aldrig kommer vilja ut. Jag går nog över tiden den här gången. Det är min magkänsla idag. Jag tror inte jag haft en enda sammandragning på hela dagen.. SUCK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0