Livet på BB



Just nu följer jag Livet på BB på onsdagar kl 20:00. Lite för att försöka bearbeta min förlossningsrädsla som jag har dragit på mig efter Linus födelse. Fråga mig inte varför. Båda tidigare förlossningarna har gått bra men det är något i min hjärna som gjort att jag är fruktansvärt rädd. Både för smärtan och för att tappa kontrollen över min kropp som jag tycker att jag gjort båda gångerna. När smärtan varit som värst har jag fått panik och då vet jag inte hur jag ska bete mig. Jag är rädd att det ska bli så igen.

De senaste dagarna har jag funderat mycket på förlossningen, även om det är ett bra tag kvar så känner jag att det är lika bra att börja bearbeta i tid. Tycker det gått ganska bra och jag har varit ganska inställd på att detta ska bli min bästa av alla tre förlossningar.. Jag ska andas och vara duktig. Jag ska intala mig själv att det är lättare om man slappnar av och inte koncentrerar sig fullt ut på att ligga och skrika i panik.

Ikväll hände något. PANIIIIIIIIIIIIIIIIK!!!!!
Jag vill inte. Kan man ångra sig än? Fy fan. Jag har ju lovat mig själv att jag inte skulle utsätta mig för detta igen. Jag har sett detta i många veckor nu och ingen kväll har påverkat mig så starkt som ikväll. Vet inte varför. Jag mindes helt plötsligt hjälplösheten och "jag orkar inte mer nu ta mig härifrån med eller utan bebis" känslan så himla tydligt. Nej fy. Jag hoppas jag hinner få kontroll över "panikjaget" igen.

Jag har redan tagit upp detta med min barnmorska och jag kommer att få gå till såna här Klara-Barnmorskor och prata innan det blir dags. Har ju svårt att tro att de ska kunna hjälpa mig men det är väl bara att gå igenom helvetet en gång till. För ut kommer ju till slut något alldeles underbart.   


Kommentarer
Postat av: Marie

Sådär - då har jag hittat hit igen :-).



Grattis även här. Du har något spännande framför dig. Jag var som du - skräckblandad förtjusning o räddsla inför vad som komma skall. Är det för att det är flera år emellan barn 2 o 3 än barn 1 o 2? Tyvärr blev min 3e förlossning värre än 2ans men bättre än 1ans. 3an kan ju vara lurig. Men så blir ju inte din - den kommer att gå som en dans ;-).



Jobbigt att du har ont i ryggen o foglossning - tyckte jag mig se. Hoppas att det lättar snart.



Ska bli spännande att följa din graviditet här.



Kram!!!

2011-03-03 @ 14:10:45
URL: http://marieas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0