35+6 - 4 veckor kvar.

Här kommer den sedvanliga magbilden som jag har börjat ta på måndagar.



Från idag högst upp, och förra måndagen underst. Undrar om man ser nån skillnad?
Visst är det snyggt att toarullen är med på alla bilder? :)
Jäklar vad jag svankar?! Haha..

4 veckor kvar. 28 dagar! 
Nu kan jag ärligt säga själv att det börjar ta sej även om 4 veckor känns som en låång tid att gå och vänta.

Har idag fått höra av flera på fritids att "du har ju iiingen mage alls. Har du verkligen bara 4 veckor kvar. Åh vilken liten mage.. "
Visst, den kanske inte ser så stor ut. Men den känns enorm. Jag följer min kurva. Jag ligger fortfarande ÖVER medelkurvan på sf-måttet. Man måste inte se enorm ut för att man är höggravid. Jag var större med Linus, det var jag. Jag var mindre med Bella och då hade jag mest problem med foglossning av alla tre graviditeter. Minst foglossningsproblem hade jag med Linus när jag var störst. Det känns ibland som att jag måste förklara att magens storlek inte avgör måendet och hur "jobbigt" det är att vara gravid.    
Alla magar, graviditeter, kroppar är olika.

Annars då? Jo. Jag är trött trött trött. Trött i huvudet och trött i kroppen.
Får allt mer sammandragningar, dock är de korta och gör inte ont. Fick visserligen en lång och riktigt ond tidigare idag och då fick jag panik direkt. Förnimmelse av förlossning.. Blä :/

Bebis är för det mesta vild i magen. Man märker ju såklart att den börjar få trångt och den trycker ut sig på de mest konstiga ställen så jag undrar verkligen om den ligger som den ska. Får liksom inte ihop kroppsdelarna. 
Det visar sig helt enkelt.


Längtar så efter Liten nu!! Vem är du därinne?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0