Rekord

 

Idag har jag slagit rekord på crosstrainern. En kvart. :) Haha.
För en någorlunda vältränad person låter detta säkert löjligt men jag kan tala om att min kondition är i botten. Verkligen så långt ner i träsket det bara går. Meen det tar sig ju. Första gången jag ställde mig på den kunde jag inte köra 10 minuter utan 2! Vilopauser. Kan också skryta med att jag kunde orkat en stund till idag om det inte vore för att min musik i lurarna från radion dog och då vart det ju tråkigare än tråkigast att stå där o flänga. Sen kom Bella ner och ville prata och hur lätt är det att föra en konversation när man har fullt upp med att andas.
Bella körde också efter mig. 6 minuter utan att ens bli andfådd. Duktig tjej!

Det är tråkigt att vara nyttig. Tråkigt att träna och tråkigt att inte småäta framför tvn. Vad gör man när man är hemma och är mammaledig om inte går och rotar i kylen en gång i kvarten?!
Det är visserligen inte så kul att känna sig tjock heller. Allt är Adrians fel. Eller som pappa sa, Det är Jimmys fel! :)

 


Kommentarer
Postat av: jessamy

Ät morötter. Det är gott. Köp såna som är färdiga att bara äta så slipper du skala :) Dippa morötter på kvällen om du vill vara riktigt lyxig.

2012-01-12 @ 07:46:54
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Josefin

Det är inte lätt, jag förstår dig.. första dagarna för mig var skidryga. Jag sprang i kylen och skåpen alltid förr,haha.. man vänjer sig, tro mig :)

2012-01-12 @ 09:17:28
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Carola

Ja det är jobbigt, men tillslut blir det en vana eller en livsstil.. Men duktiga du som cross traina.. Jag är så dålig på träningen nu.. Måste komma igång igen. Som sagt, vi skulle bo nära! Vi ses på tisdag iaf! Undra vad vi ska äta då? ;P

2012-01-12 @ 10:26:16
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men hur fan kan du skylla att du är tjock på Adrian eller Jimmy?!

Du var väl med vid skapandet av bäbisen?!

Det är väl Du som åt för mycket och fel under graviditeten?!

Och det är väl Du som rör dig för lite nu när bäbisen är ute?!



Å va less jag blir på mammor som skyller sin post gravida kropp på barnet!

2012-01-12 @ 14:11:48
Postat av: Andrea

jag håller med, det där med att vara nyttigt är inte alls kul! Men om man lyckas vara det och dessutom se resultat så kan det ju bli liiite roligare iaf :)

2012-01-12 @ 18:47:57
URL: http://andreahansson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0