Sömnlös i Skultuna.

Jag är så trött så ögonen står i kors. Tänk om man bara fick sova någon gång. Fy fan för detta.

Kom inte i säng i tid för jag räknade matte (försökte) och när jag bestämt mig för att lägga mig fick jag inte fram kaninen som var under soffan och vägrade komma fram. Vill inte gärna lämna honom utan uppsikt. Fick då lov att vänta in Jimmy så han kunde lyfta soffan. Vi fick efter mycket om och men fram kaninskrället som inte alls vill sitta i buren och jag kom i säng 23:30. Alldeles för sent när man är förälder till Ninnie.

Adrian vaknade 2 gånger av febern. Jimmy gick upp men jag låg vaken ändå. Varmt så det gick inte att andas och än mindre att ha täcke. Sova utan täcke är inte skönt.
Sen vaknade Ninnie strax efter 5. Gjorde allt i min makt för att försöka få henne att somna om men det var lönlöst. Före 6 är inte okej.
Nu har vi varit uppe i en timme. Jag ligger dock som ett kolli på soffan och det enda jag vill är att få sova. När Adrian vaknar kan man i alla fall slumra på soffan för han tycker om att sitta framför tvn och mysa men Ninnie vet inte vad mysa är.
Imorgon är det visst mors dag så gissa vem som förväntar sig sovmorgon.

Nu är det färdigspottat på Klagomuren för denna gång. Gud vad jag längtar tills barnen kan sitta själva och titta på tv när de vaknar på morgonen. Så att man åtminstone kan få ligga och vakna till i lugn och ro. Inte fullt ös från att man slår upp ögonen tills man äntligen får slå igen dem igen 16-17 timmar senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0