Orka!!

Jag har tjatat så många gånger om mina morgonpigga ungar men jag kan bli galen alltså.
I förrgår så vaknade Ninnie klockan 3. Pigg!! Jag lyckades få henne att ligga kvar till klockan sex men jag tror inte vi mer än slumrade till någon gång. Mitt humör var inte på topp då kan jag lova.
Igår vaknade ungen 5 och idag vaknade hon 4.45. Adrian strax därefter - klockan 5. Hur orkar de? Spelar ingen roll om de lägger sig sent heller. 2 vakna ungar klockan 5 på morgonen och en dötrött mamma är ingen bra kombo. Ninnie låg och ropade "pappa... PAPPA" och Jimmy hade redan åkt till jobbet. Den (ursäkta mig) jävla idioten börjar 6, ibland 5.30 men ändå går han upp klockan 4. Åker hemifrån strax efter 5. Det tar max 20 minuter att åka till jobbet den tiden på morgonen. Ingen trafik. "Det är så skönt att sitta på jobbet i lugn och ro innan jag börjar" Det är bra mycket skönare att sova kan jag tala om. Jag fasar för i höst när jag också ska börja jobba så tidigt fast jag är väl redan inne i det med tanke på Adrian och Ninnies vanor.
 
 

Igår var vi vakna till nästan 22 och jag hade panik för att det var för sent. Känns inte som att man har mycket till liv kvällstid för att orka med att vakna långt före tuppen.
Nu är klockan snart halv elva. Båda är trötta och griniga. Ninnie har flera gånger sagt "Hova" och pekat på sin säng men när jag stoppar ner henne blir det yla av. Lika bäst det, att de sover efter lunch.
 
Det är så roligt med Ninnie. Vilken skillnad mot Adrian som just nu börjat prata meningar. Ninnie är 1 år och 2 månader och pratar massor. Inga meningar såklart men hon kan massor med ord. Alla orden är ju inte rena ord men så man förstår vad hon säger. Mlamla tex som betyder ramla. Botta - borta. Hova - Sova. Uscha - Duscha. Nana - banan, eller all frukt egentligen. Med mera, med mera. Favoriten är Titoooot - tittut.  De kommer säkert att prata rent samtidigt. Jag har många gånger hört att är de tidiga motoriskt så kommer talet senare och tvärtom. Det stämmer verkligen in på mina barn.
En sak jag däremot tänkt på med Adrian är att han oftast pratar om sig själv som MEJ eller JAG. Brukar inte barn i den åldern prata om sig själva i tredjeperson? Eller hoppade han helt enkelt över den fasen kanske?
 
Nu ska jag skramla ihop något ätbart och sen förhoppningsvis hinna göra mig iordning lite när de somnat för 12.30 är Jimmy hemma och då möts vi i dörren för min matte börjar kl 13.
 
Ciao ciao!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Sixten har för nån månad sen bytt Sixten mot jag och mig. Och dig och du om oss och inte bara Mamma och pappa.

2014-05-10 @ 06:56:15
URL: http://Empolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0