Nu så.

Sådärja. Några timmar senare känns det bättre. Huvudvärken har släppt på något mirakulöst vis. Det sker väldigt sällan när den är så intensiv att den faktiskt bara försvinner på några timmar. Kan ofta gå i flera dagar med extremt ont i huvudet.

På eftermiddagen idag gick vi en sväng till affären. När jag klätt på barnen och satt dem i vagnen insåg jag att regnet vräkte ner. Hämtade ett paraply och sen försökte jag sätta på regnskydd på vagnen. Tänkte att ut ska vi om det så tar död på mig på kuppen. Adrian blev väldigt glad när han såg paraplyt men mindre glad när jag försökte berätta att det ska mamma ha. Djävulen intog hans kropp och han vrålade och skrek som en besatt. Med en hjärnblödning på ingång fick pojken hålla i paraplyt, skyddad i vagnen under regnskyddet medans jag fick gå utan skydd alls och bli dränkt av regnet. Som tur var så var det varmt ute. Folk stirrade. :)


Snyggt!

Hittade syndigt goda jordgubbar på affären. En rejäl ask för endast 20 kr. Jag tänkte att jag skulle äta dem när barnen somnat men fick lite dåligt samvete så jag gjorde i ordning och ställde på bordet efter vi ätit middag. Herregud, barnen blev som djur. Adrian fullkomligt tröck in i munnen och Ninnie hoppade, studsade o skrek så fort hennes gubbe var slut. För att få en chans att få några gubbar själv var det bara att trycka in lika ivrigt i min egen mun. Man blir som man umgås. Jag skojar inte när jag säger att vi ätit upp hela asken, skulle tro det var en liter, på max 3-4 minuter. Sen var det slut på det roliga. Tur att inte Jimmy var hemma. Han äter så långsamt. Han hade inte hunnit få många.




Mm dott mamma!

Alla 4 barnen i detta hushåll älskar frukt. Det är inte billigt tyvärr. Vi storhandlade en gång innan de stora barnen kom förra veckan. Massa frukt. Sen kompletteringshandlade vi mjölk och frukt 2 gånger till. En gigantisk kyl vore något. Bara mjölk gjorde vi nog av med 12 liter förra veckan. 4,5 liter yoghurt och 2 liter fil. Jag fasar för när Adrian och Ninnie börjar äta mer vuxna portioner. Sist vi gjorde pannkakor gjorde vi 3 satser. Adrian äter 3-4 st. Ninnie 2. Linus 4, minst. Som sagt. Tänk när Bella är 18, Linus 16, Adrian 10 och Ninnie 8,5. Det matkontot när inte vara att leka med. :)

Nu ska jag sova. God natt.











Kommentarer
Postat av: Erika

Här hemma gjorde jag samma "misstag". Köpte jordgubbar till mig som jag tänkte ha på kvällen men tänkte att barnen måste ju också få. Milliam blev tokig i jordgubbarna och åt upp alla, haha. Nu var det visserligen en liten ask men han åt upp en ask själv tre dagar på raden, haha

2014-05-20 @ 21:29:26
URL: http://nattstad.se/erikaalex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0