När lugnet lägger sig.

När båda småbarnen sover, de stora är i skolan och Jimmy jobbar så blir livet plötsligt väldigt lugnt och skönt för en kort stund. Ska man då passa på att njuta en stund eller ska man ta tag i alla måsten som hänger över en?
 
Jag borde städa köket efter att Adrian ätit lunch. Han tyckte att spagettin skulle ligga under bordet och mjölken skulle hällas på bordet. Ninnie somnade innan lunch så när hon vaknar vilket borde vara vilken sekund som helst så ska hon äta och då är det bara att börja om med kökssanering efteråt. Jag har givetvis torkat upp mjölken och sanerat hans plats i alla fall. Lycka är när vi slipper sanera kök i 30 minuter efter vi ätit. Det känns som det är fler ställen under bordet och deras stolar som de prickat med mat än som faktiskt är rena.
 
Jag borde hänga tvätt, men jag orkar inte.
 
Jag borde öppna matteboken, men det tar emot. Speciellt när jag misstänker att prinsessan vaknar anytime.
 
Jag borde duscha och göra mig anständig för när Jimmy slutar klockan 15 måste jag med två barn stå och vänta utanför hans jobb för att sedan snabbt ta hans bil därifrån till Linus skola på utvecklingssamtal som egentligen börjar klockan 15.15. Det hinner jag inte för det tar minst 20-25 minuter att åka till andra sidan stan så jag hoppas hans pappa kan gå tidigare så att åtminstone någon av oss kommer i tid.
 
Såhär fint hittade jag mina barn i soffan imorse. De satt alla i soffan och "hjälptes åt" att spela Flappy Bird på Bellas telefon.
 
Mjaa... det är väl lika bra att börja beta av listan av måsten kanske.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Fina barn! ❤️
Ibland kan man prioritera bort alla måsten & bara va! 😉
Stor kram tillbaka!

2014-05-05 @ 14:09:41
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0