Massor att skriva.

Nu har det gått en vecka sedan jag skrev sist och det finns massor jag skulle kunna skriva om men jag vet inte om det skulle vara så intressant läsning. Jag är ärligt talat så jävla trött på att vara hemma med barn just nu. Ninnie är grinig jämt och ständigt och inte ens ett toelettbesök får man avverka utan att hon står och hänger över mina ben och gnäller om att bli upplyft. Laga mat, så hänger hon i byxbenen och gnäller. Hon ska bli buren hela tiden.
Adrian han kör VM i trots och skrik. Hujedamej!
 
I helgen hade vi kalas. Det gick jättebra. Det kom mycket folk och Ninnie fick fina presenter. Hon fick smaka en tårtbit och det var riktigt mumma. Vi hade planerat så bra att vi inte hade något batteri i någon av våra kameror. Hur smart är det på barnets 1-årsdag? Det blev några få mobilbilder.
 
 
I måndags var vi på BVC på 1-årskontroll och läkarbesök. Tungviktaren stoltserade med hela 8985 gram på vågen. Inte är hon tjock inte vår lilla sparv. 74,5 cm lång och huvudet hade bara växt en ynka millimeter på 2 månader. Vikten var 80 gram upp men trots det så sa läkaren att hon växer så fint, så då gör hon väl det. På längden hade hon växt 2 cm sen sist så hon blir ju längre i alla fall. Så från att ha legat över på alla kurvor när hon föddes så ligger hon nu mitt på medel på längden och en kurva under medel på vikt och huvud. Men hon har väl inga jättegener att brås på heller. Jämför jag med Bella som har en betydligt större pappa så skiljer det 5 cm och 1,3 kg. Haha.. Adrian och Linus var lika långa och vägde 3-4 hg mer.
 
I tisdags började jag på matten. Ångest! Jag kommer inte att hinna bli klar med matte så jag kan söka högskola i höst. Jag har ju heller inte tränat något alls på högskoleprovet på sista tiden så det kommer ju gå åt skogen i alla fall så. Förmodligen kommer jag inte ens att vilja skriva mitt resultat här. Det är bara 3 veckor kvar nu. Känns lite onödigt att skriva det när jag ändå inte kommer hinna klart med matten men då får jag ju ett hum om hur man gör så får jag satsa på att göra ett bra resultat i höst och söka högskola i januari. För då ska jag ha klarat matten även om jag har svårt att tro det just nu. Det som oroar mig mest just nu är om Jimmy får vara pappaledig så att jag kan gå på så många lektioner som möjligt.

I onsdags så var jag och tränade på Friskis och Svettis med Linnea. Är lite sugen på att köpa kort där men jag vet inte. Roligast är det ju när man har någon att träna med som sporrar en men detta var första gången på som vi faktiskt lyckades få ihop en tid som det passade oss båda.
Vi körde ett bas-pass. Konditionsmässigt så var det ingen match. Jag fick lite förhöjd puls men var aldrig ens i närheten av att vara trött. Styrkedelen däremot var väl värre. Jag gjorde mitt bästa o hängde med på allt utom magövningarna. Där fick jag ge upp lite före. Igår kväll hade jag träningsvärk i varenda muskel i hela kroppen kändes det som. Till och med i halsen? :) Idag känner jag ingenting. Ska försöka springa ikväll. Det ger mig mer konditionsmässigt.
 
 
Tur att man kan dölja extramagen med kläder. Annat blir det när jag måste visa mig i Egypten. Har fortfarande inte hittat någon bikini.
Appropå Egypten. Känns lite sådär att åka dit just nu med alla oroligheter där men UD har inte ställt in några resor till Röda Havskusten och säger att det är säkert där så då är det väl bara att åka.
 
Igår var jag och gjorde cellprov. Det var som alltid inget vidare trevligt men det som gjorde det hela ännu mindre trevligt var att när man satt i väntrummet fick läsa på en stor skylt att ni som ska göra cellprov är inbokade 3 st på samma tid så betalning och allt måste vara gjort innan i receptionen då besöket får lov att ta max 7 minuter. Varför inte bara rada upp oss tre i en stol bredvid varandra kände jag? Då hade ju barnmorskan kunnat dyka ner i våra underliv direkt efter varandra utan att ens behöva vänta och ödsla onödig tid på att prata i början.  Så jäkla opersonligt. Jag skojar inte när jag säger att jag var inne och klar på mindre än 5 minuter. Men men. Nu är det gjort och förhoppningsvis så ser allt bra ut.
 
Idag är det fredag. Jag tycker det är så dåligt att öppna förskolan här i skultuna väljer att ha stängt på fredagar då alla föräldrarlediga med barn på förskolorna inte "får" ha sina barn där på måndagar och fredagar. Det hade varit mycket bättre om de hade stängt en tisdag, onsdag, eller torsdag.
Jimmy jobbar hela helgen. Jag har bestämt mig för att när jag börjar jobba i höst så kommer jag att ta föräldrarledigt på mina lördagar så att jag bara kommer att jobba söndagen. Då blir jag ledig tisdag och lördag den veckan jag jobbar helg och sen måndagen efter. Helt ok! Kommer ju ändå att dra in en himlans massa mer pengar än vad jag gör nu som mammaledig.
 
Igår hade Adrian vägrat att sova på dagis. Han var sjukt trött och grinig hela eftermiddagen. Han höll dock ut ända till 18:45. Då somnade han sittandes på en stol med huvudet lutat i sina armar på bordet. Så jäkla söt.
I morse vaknade Ninnie 3.30 och härjade på en bra stund. När jag äntligen fått somna vid 5 så gjorde Adrian morgon. Jag säger bara FY FAN!
 
Nu ska jag ta tag i den här tjurstina som står och klänger mig i benen. Hon har ju faktiskt lekt i 10 minuter i sitt rum så nu får det visst vara nog.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0