Huvudvärk as usual.

Vaknade av Jimmys väckarklocka klockan 4 och hade en sprängande huvudvärk. Kändes som att någon satt på huvudet och drog mej i högra armen. Jag hatar detta! Lyckades ta mig upp och hitta piller och sen somna om. Vissa gånger kan jag häva skiten med piller och sömn men inte idag. När Adrian vaknade 6.20 var statusen densamma men det var bara att kliva upp. Nu sitter jag här, har skickat iväg 2 barn till skolan och har lika många kvar hemma. Vill bara gå och självdö men så funkar det inte. Adrian står just nu på tv-bänken och kör bil på tvn - inte ok men jag orkar inte bry mig, och Ninnie sitter och dansar i sin fåtölj. Sist jag gnällde om detta så frågade folk om jag provat migränmedicin. Svar ja, det har jag. Det hjälper inte. Har sökt hos läkare för att få bättre piller och jag har gått på sjukgymnastik med massage och olika övningar. Känns som det är något jag får leva med. Jag är van men det är ju inte som att livsglädjen är på topp när det kommer.
 
Imorgon ska vi ha kalas för Ninnie. Verkar som att det kommer trilla in en hel del folk. Trevligt. Till och med Jimmys syster och barnens kusin som är 3,5 från Norrköping ska komma. Har inte träffat dem på jättelänge så det ska bli kul. Kalas betyder tyvärr att jag skulle behöva baka. Har inte köpt ett enda fikabröd för denna gång skulle det bakas minsann och som vanligt har jag skjutit det framför mig. Bella har lovat att hjälpa till efter skolan. Det ekar tomt i kyl och skafferi så vi behöver handla. Det är tvätt högt och lågt och huset behöver storstädas. Gissa hur mycket lust jag har med något av det idag när jag har en liten djävul sitter i huvudet och hamrar med en slägga. Inte nån lust alls. Min käre vän Carola med familj kommer redan på förmiddagen imorgon så det måste ju bli gjort idag. Men det får bli som det blir.
 
Angående bilen så har jag pratat med polis - vi måste åka ner med bilen till polisstationen och göra en anmälan på plats. Sen har bilfirman där vi hade den inlämnad lovat att vittna om vad bilen var i för skick när de ställde ut den mot vad den var när vi hämtade den. Det ska räcka för att få igenom det som parkeringsskada enligt försäkringsbolaget. Då var självrisken "bara" 2200 plus att vi är guldkunder hos länsförsäkringar så då får vi 1000 kr rabatt till. Så nu kommer det landa på 1200 istället för 5000 som vi först trodde. Sura pengar ändå men betydligt bättre. Bara hosta fram och vara glad. Det är inte så kul att åka omkring med en krockskadad bil heller. Som tur är så är det inget som är trafikfarligt.
 
Nej, skallen sprängs. Måste vila. Vilket är omöjligt.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hur blev helgen?

2014-03-10 @ 20:03:07
URL: http://Empolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0