Nationaldagen.

Grattis grattis Sverige på nationaldagen.
 
Här hemma har det inte firats ett dugg. Inom vårt yrke finns det som sagt inte mycket till röda dagar så Jimmy har jobbat som vanligt. Tråkigt, men det inbringar ju några kronor extra då vi har 100% ob på en del röda dagar. Plus en betald ledig dag. Storhelger har vi 125% + en kompensationsdag. Det är i alla fall väldigt positivt.
 
Tanken var att jag och småbarnen skulle träffa Dennis och Linus på Erikslund för en lunch och att jag skulle ta med Linus hem sen då Dennis skulle jobba. Han har också förmånen att jobba inom handeln ;) Adrian verkade hängig, väldigt trött och ledsen/grinig men han hade ingen feber så vi träffades på Mc Donalds i alla fall. Tänkte att han nog bara var väldigt trött. Det blev vårt nationaldagsfirande. Väldigt spektakulärt.
 
När vi kom hem sov barnen och Adrian vaknade och var ännu mer grinig. Han har varit så ledsen idag och gråtit efter Bella. Gråtit stora tårar. Som han saknar henne. Lilla plutten. Svårt att förstå för honom varför hon är borta så mycket. Bella är ju hans absoluta favoritperson förutom mamma och pappa. På sena eftermiddagen fick han lite feber. Inte mycket, 38,1 men det påverkade ju honom. Han har också klagat över magont men har ätit bra så jag hoppas det inte blir mer än såhär.
 Trött kille!
 
I morgon och på söndag jobbar Jimmy. Vädret ska inte vara nå vidare bra och med en hängig Adrian är jag rädd att det blir en lång och tråkig helg.
 
Nästa vecka blir hektisk. Måndagen har jag matteprov. Tisdagen har vi utvecklingssamtal på Adrians förskola och på kvällen är det avslutningsfest där. På onsdagen åker Jimmy på hemvärnsövning till söndagen och jag ska styra upp hemmet med alla barnen hemma. Torsdagen ska jag och mamma springa stadsloppet. Fredagen är det skolavslutningar och förhoppningsvis kan mamma komma på eftermiddagen så jag kan åka på matten då. Ser inte fram emot det så mycket förutom torsdagen och Adrians samtal. Men efter det är det nedräkning till Jimmys semester. :)
 
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0