Magnesium

Varje gång jag har sprungit efter vårruset så har jag fått dödens kramp i vaderna när jag kommit hem och slappnat av. Inget under tiden jag springer men just när jag slappnat av. Jag har inte riktigt fattat varför.
 
En bloggvän (eller hur man nu ska uttrycka det) Erika tipsade mig om att man kan äta magnesium mot kramper. Idag skrev hon ett inlägg på sin blogg om Magnesiumbrist. Det kändes nästan som att det var mina symtom som var uppradade. Bland annat huvudvärk/migrän. Check på den. Spända muskler i rygg och nacke och känslan av att inte kunna slappna av. Check på den också. Det är ju det som ger mig huvudvärken. Vaknar ofta nattetid av att jag ligger och tokspänner in armarna under överkroppen när jag ligger på mage/framstupa sidoläge. Det ultimata vore att sova på rygg men det kan jag inte. Trötthet var också ett symtom, osv osv.
 
En annan grej var att man kunde få hicka pga muskelkramperna. Jag har haft hicka massor med gånger på sista tiden Sån där kraftig hicka så jag riktigt skriker när den kommer. Obehagligt. Sagt till Jimmy att jag fattar inte varför jag får hicka så ofta.
 
I alla fall så åkte jag till apoteket och fick bra hjälp. Vi kom fram till att det skadar ju inte att äta lite vitaminer och andra mineraler också så det slutade med att jag köpte ett kosttillskott med både och. Två tabletter om dagen ger 80% av rekommenderat dagligt intag av just magnesium. Man ska äta 1-2 tabletter om dagen. Mitt val Sport hette den så det var mycket som var bra om man motionerar och tränar vilket jag har gjort på sista tiden och planerar att fortsätta med. Det är järn i också och sedan några veckor tillbaka har jag ofta fått blodtrycksfall och känt som jag nästan ska åka i backen. I synnerhet när jag reser mig för snabbt. Kanske kan det bli bättre också. Annars beror det nog på att jag alltid haft och har lågt blodtryck.
 
Skulle det vara så att detta inte hjälper så har jag i alla fall provat. Blir kramperna bättre blir jag nöjd. Blir huvudvärken bättre blir jag otroligt lycklig.
 
Nu gäller det bara att komma ihåg att ta dem. Jag tänkte att jag tar en tablett om dagen de dagar jag inte springer eller tränar och 2 de dagarna jag gör det.
 
Möjligtvis världens tråkigaste inlägg detta. :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Du får berätta sen om det blev bättre eller inte, hoppas det. Vore ju grymt skönt om du blev av med något av dina besvär i alla fall :)

Svar: Det ska jag absolut göra. :) Det finns ju massa olika magnesium att äta inser jag :)
Camilla Dahlstedt

2014-06-04 @ 09:30:31
URL: http://nattstad.se/erikaalex
Postat av: Erika

Haha alltså jag förstår inte vad som händer, då du svarar på någon av mina kommentarer så får jag jämt svaret på blogg.se :p Jag ser ju att jag angett nattstad som url så jag förstår ingenting, konstigt!

Svar: Hm. Jag har ingen aning för det enda som står är ditt namn och din e-mail adress ?! Kanske tar ett tag för cybervärlden att fatta :)
Camilla Dahlstedt

2014-06-05 @ 20:04:20
URL: http://nattstad.se/erikaalex
Postat av: Erika

Haha knasigt, för nu när jag kommenterade senast så såg jag till och med till att logga ut från blogg.se. Det måste ju vara så ;) Nu testar jag skriva www istället för http, kanske fattar cypervärlden då :p

2014-06-05 @ 22:56:31
URL: http://www.nattstad.se/erikaalex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0