Jag hatar matte!

I några dagar kände jag hoppet komma om att jag en dag skulle klara den här förbannade matten. Jag klarade provet, mot alla odds känns det som och nästa kapitel flöt på rätt bra i början också. Tills nu. Nu är jag återigen i ett stadie där jag kan säga JAG FATTAR INGENTING!
 
Ingen har jag att fråga heller.  Det är inte bara ett tal jag behöver hjälp med utan jag skulle behöva en ordentlig genomgång tror jag. Sen har jag ångest över hur sjutton jag ska komma ihåg det jag knappt kan från förra kapitlet. Allt ska ju kunnas på det nationella provet som är slutprovet på kursen.
 
På fredag är det midsommarafton så då missar jag matten och tick tack, tiden går. Eftersom jag skrev förra provet för sent enligt tidsplanen så hade jag hoppats kunna jobba ifatt nu men det kan jag ju glömma. Jag kan ju göra alla prov när jag vill i princip men senast 19 oktober ska jag vara klar. Kan tyckas vara lång tid tills dess men tiden går snabbt. Jag hade gärna sett att jag var klar innan jag börjar jobba 1/9. Känns lite övermäktigt att försöka jobba heltid, ta hand om hem, barn och hus och klara av matten. Dessutom skulle jag behöva ta tjänstledigt för att kunna gå på handledningslektionerna.
 
Just nu sitter jag fast på Andragradsekvationer. På förra kapitlet hade jag mest svårt för Funktioner. Om jag någonsin kommer förbi dessa andragradsekvationer så kommer något som heter Andragradsfunktioner. Hur ska jag klara det liksom när jag fortfarande har svårt för Funktionerna? Känns som ett snäpp värre på det med.
Det är konjugat och kvadreringar, faktorer och roten ur, och jag kan inte ens hålla reda på allt. Trodde det var matte jag läste. Inte någon form av obegripligt språk.
 
Jag får nog snart inse att jag aldrig blir någon Sjuksköterska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0