En hyfsat bra dag.

Denna söndag lider mot sitt slut och det blev en rätt bra dag ändå. Förutom att det gör så ont i mig att se hur Adrian lider av sin mun.

Mina föräldrar var över och hälsade på en sväng på eftermiddagen. De hade med sig en pistagekrans och det åt Adrian. Flera bitar. Jag tänkte att det är ju bra att han får i sig något i alla fall. Han satt även med uppe för första gången på hela dagen så jag hoppades på att det vänt för honom. Men icke.

Efter att de åkt gick vi ut på baksidan en stund. Grannen Maria kom över och hängde med oss ett par timmar. Hennes karl var också borta. Alltid trevligt med vuxet sällskap och mer barnkära människor än dem får man leta efter. Adrian lekte på men rätt vad det var så skrek han rätt ut och tårarna rann och sa att det gjorde ont i munnen. Tar tillbaka det jag sa förut om att man inte ser några blåsor idag. Det gör man. Flera st. Jag önskar att jag kunde ta dem åt honom. Vet ju hur vidrigt ont de gör.

När vi kom in var båda barnen trötta. Adrian skrek så fort han försökte äta. Åt varken mat eller välling. Han suger inte heller på nappen. Perfekt tillfälle att sluta kanske. Han har nu fått ro och sover. Fick alvedon innan så jag hoppas han får sova. Imorgon ska Jimmy ringa vårdcentralen. Han har en sjukt äcklig tjock beläggning på tungan också. Adrian alltså.

Ninnie håller på att få sin sjätte tand. I hennes mun kör vi lite bakvänt för hon har bara två tänder nere fram. Tre uppe och nu är andra kindtanden på väg. Hon dreglar också som en kran.

I morgon ska jag skriva första matteprovet. Nico var här i torsdags och skulle hjälpa mig men hennes kunskaper var lite ringrostiga så det mesta fick jag förklara för henne. Bra träning det med. Sen dess har jag inte öppnat boken och kommer inte göra. Känns inte som jag kan få in mer ändå. Provet går nog åt skogen men hoppas på godkänt kan man ju.

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Carola

Men lilla plutten! 😔 vanlig grädde ovispad ska vara bra & skölja munnen med eller lägga på jäst. Sen bubbelvatten km va bra om han har fått svamp på tungan!

Stackars liten! Hoppas det snart ger med sig! Kram! ❤️

Svar: Tack babe. Vichyvatten ska vara bäst sa bvc förut när vi hade torsk. Och bikarbonat med vatten så det har jag försökt pensla på med en topz. :)
Men inte fasen är det kul när ens barn lider så och man inte kan göra ett dugg för att underlätta.

KRam!
Camilla Dahlstedt

2014-06-08 @ 22:35:09
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: Erika

Beläggningen på tungan tänker jag att nog kan vara svamp, som Carola skriver är kolsyrat vatten bra mot det, ramlösa ska vara bäst vad jag vet. Det brukar vi använda på gamlingarna som har svamp.
Mot höstblåsor eller vad det nu är vet jag däremot inte vad som kan tänkas hjälpa tyvärr :( Hoppas att ni får bra hjälp från VC för ont i munnen är ju inte roligt att ha :( Man vet ju själv om man får en blåsa hur hon det gör :/

Svar: Rent vichyvatten har jag hört ska vara bäst, och det är något som inte är så lätt att få tag i nuförtiden. Jag gjorde dock i ordning en bikarbonatblandning och försökte pensla på hans tunga med en topz. Det tyckte han var skitäckligt först och sen så sög han bort vätskan och svalde. Kändes sådär. Idag har han lyckats äta frukost utan direkt gnäll så jag hoppas det vänt. Vi avvaktar med att ringa doktorn nu.
Camilla Dahlstedt

2014-06-08 @ 22:56:43
URL: http://nattstad.se/erikaalex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0