Då var det gjort!

Första delprovet på mattekursen. Gick sisodär. Jag kan nog inte säga att det varken gick bra eller dåligt. Det var 11 frågor och 2 kunde jag inte svara på alls. Inte bra. Några är jag väldigt osäker på om jag gjorde rätt. Ett tal hoppade jag över från början och tänkte att det där har jag ingen aning om hur man löser. När jag sedan gick tillbaka till det talet så kom jag på hur jag skulle göra och det är nog det enda på hela provet jag är 100 % säker på att jag har rätt på.
Hoppas jag får snabbt svar.
 
När jag satt utanför och väntade började jag må så illa att jag var säker på att jag skulle kräkas. Började fundera ut hur jag skulle ta mig till närmsta toalett, som jag inte ens visste var den fanns. Alldeles skakig var jag och satt och kväljde. Fruktansvärt!
Vitaminerna jag köpte häromdagen är inte snälla för min mage. Man ska ta i samband med måltid. Häromdagen åt jag ett äpple och sen en tablett. Då var jag också nära på att kräkas. Idag hade jag i alla fall ätit frukost men glömde ta pillret precis samtidigt. Tog det väl en 30 min efter och det skulle jag inte ha gjort. Men jag klarade mig. Nu måste jag komma ihåg att ta dem precis samtidigt som jag äter ordentligt.
 
Adrian är piggare idag. Tack och lov. Han åt tre tallrikar yoghurt till frukost. Han har fortfarande 5-6 synliga blåsor på insidan av underläppen och under tandraden i underkäken men yoghurt gick ju tydligen bra att äta i alla fall. Får se hur det blir nu till lunchen. Vi hade bestämt oss igår för att ringa familjeläkaren idag men nu avvaktar vi. Får nog anta att det är Höstblåsor han har/haft. Ber till högra makter att Ninnie och vi andra slipper. Ninnie ligger väl mest i farozonen då han gärna stoppar in hennes nappar i munnen. Men nu har vi ju såklart försökt ha mer koll på det.
Han har återigen sovit mellan oss i natt och jag vet inte om vi eller han sov sämst. På morgonen drömde han något och var så arg. Låg och skrek "DUMMA DUMMA" och sparkade samtidigt mot min rygg. Vid halv 4 satte han sig upp och sa "sovit klart" Jag tror han sov fortfarande då för jag välte bara ner honom så fortsatte han sova.
 
Jag känner mig som en levande zombie. 2 nätter nu med kass sömn. Det märks att man inte är van att inte få sova på nätterna längre. Man anpassar sig helt enkelt efter förutsättningarna. Med nyfödd bebis och obefintlig sömn överlever man ju i flera veckor på något konstigt sätt. Herregud vad skönt att vi är förbi det stadiet.
 
Ha en fin dag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Då hade barnmorskan rätt alltså, att man mår illa av vitaminerna. Usch tänker inte köpa några alla nu :p

Svar: Om man är känslig som du verkar vara ( inget illa ment) så ja, det kanske är smart att strunta i vitaminerna. Men jag hade inga problem med att ta ACO gravid. Däremot Mitt val kvinna när jag var gravid med Bella spydde jag av. Det jag tar nu är ju samma serie - Mitt val Sport.
Camilla Dahlstedt

2014-06-09 @ 13:12:25
URL: http://empolie.blogg.se
Postat av: Erika

Hoppas provet gick bra!
Vad har du köpt för tabletter? Mina kan man ta när som helst på dygnet, utan att ta tillsammans med mat. Jag mår inte illa av mina, jag har cura apotekets kosttillskott magnesium

Svar: Mitt val sport. Det är både vitaminer och mineraler och det är nog vitaminer äna man mår illa av. Kan göra. Idag har jag tagit piller vid stadig måltid och känner inget illamående :)
Camilla Dahlstedt

2014-06-09 @ 14:36:50
URL: http://nattstad.se/erikaalex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0