Allt går sönder.

Det känns som att allt bara går sönder för oss här hemma. Dyra och mindre dyra saker som blir mycket dyrt tillsammans.

Jimmy har nyligen haft sin telefon inlämnad. Den vägrade att ladda. Det gick ju på garantin men ändå. Det är en sak som strular.

Linus surfplatta. Sama problem där. Den vägrar att ladda så den ska vi åka in med i veckan. Hoppas det är något på den som vi kan få åtgärdat på garantin.

Gräsklipparen. Jag klippte gräs i lördags. Rätt vad det var började den låta väldigt illa så jag stängde av. Tror jag råkade köra över en pinne. Efter detta var startsnöret intrasslat och av. Hoppas det går att laga för nån gräsklippare vill jag inte lägga pengar på.

Datorn. Laddkabeln är stendöd = död dator. Det låter nog som att vi är extremt oförsiktiga med vår elektronik men jag anser nog inte att vi är det. Jag kan inte blogga och ladda över bilder från kameran. Hatar att blogga med denna skitapp. All text centreras och bilderna beskärs kraftigt på höger sida.
Nu kom dock Jimmy i skrivandets stund o sa att sladden plötsligt hoppat igång. Den är väl glapp då så då är det väl bara en tidsfråga innan den ger upp igen. Men så länge det går är jag nöjd.

Dammsugaren. Den grejen som drar in sladden fungerar inte så sladden är alltid ute, den snor sig och är i vägen. Irritationsmoment deluxe.
Munstycket gick av på mitten så i 2 veckor moppade vi ihop skiten från golvet och dammsög upp med röret. Att vi inte köpte nytt direkt handlar bara om lathet och snålhet. Om man skjuter kostnaderna framför sig kanske de försvinner 😋
Electrolux ultra silencer. Vi har även bytt ut hela kröken till röret som gick av förut. Skitgrejer. Dett är den andra ultra silencern jag har på 5 år. Den förra brann upp när jag dammsög.

Sist men inte minst. Min kropp känns trasig idag. Haha!
Igår orkade jag inte springa men jag kände att jag ville röra mig så jag satte mig på min cykel jag aldrig använder och cyklade 7,3 km i ganska raskt tempo. Jag säger bara AJ mitt arsel! Känns som sittbenen är blödande sår idag. Sadeln var inte bekväm är slutsatsen. Men detta kostar ju inget i alla fall. :)




Kommentarer
Postat av: Rosanna

Jag känner igen de där med att allt går sönder, först gick våran dammsugare sönder å de va fullt med damm hemma å jag fick panik, sen hade grannens katt gjort hål i våran pool å de va jättevarmt den dagen:/ datorn pajjade, helt svart, så nu har vi bara en. Min mobil åkte ju i marken, men de gick på försäkringen som tur var. Vi behöver köpa en ny säng till oss, vi behöver köpa lakan, sängkläder allt. När jag fick tillbaka min telefon igen så var de nåt konstigt med min hotmail å jag trodde att allt var borta, alla mail till lärare osv.. Gaaah kan inte saker bara fungera

2014-06-16 @ 16:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0