Varför inte en gång till?

Igår fredag var det då äntligen dags för Bellas kompisar att komma och sova här. Nu var det bra två st men vi fixade tacos åt oss allihopa sen så fick de sitta och äta själva i vardagsrummet. Sen tittade de på film och skulle spela spel och grejer. Framåt kvällen kommer hon upp från sitt rum som hon har i källaren och vill ha en Alvedon för att hon har huvudvärk. Det i sig är inget konstigt för det kan hon ha ibland. Det som var mindre trevligt var att hon vid 4 kom och väckte oss för att hon hade spytt. Just i den stunden när hon sa det så ville jag bara skrika några väl valda fula ord. Jag hatar hatar hatar magsjuka. Sen kändes det ju inte jätteultimat att hon hade två kompisar här heller. Den ena började må illa direkt sa hon och ville hem så Jimmy skjutsade hem henne kl 4.30 imorse. Den andra skjutsade jag hem vid 7.30. Jag hoppas de stackarna klarar sig. Fy fan säger jag bara. Nu ber jag till Gudar och högra makter för att vi ska klara oss. Det positiva är ju att hon mest sitter i sitt rum och trycker om dagarna så vi ser ju knappt henne och igår hade ingen av oss direkt jättemycket närkontakt med henne.. Hon sköter ju sig själv på toaletten så det är ju bara hoppas. Nu har hon inte kräkits mer än den gången heller men hon har ont i huvudet och ont i magen. Ligger i sin säng och kollar på film.
Kan hon ha mer otur när det gäller sjukdomar den här tjejen? För två år sen var hon magsjuk på julafton. För ett år sen körde hon halsfluss. Nu detta när hennes kompisar sov här och idag skulle hon egentligen sovit hos Linus pappa och gått på bio med honom. Jävla skit säger jag bara!
 
Tror inte att det är vi som smittat henne. Det kommer nog från skolan eller nåt. Hon kom hit i tisdags kväll. Då hade det gått 60 timmar sedan vi gjorde något sist så att vi skulle ha smittat henne då, och att det skulle dröjt 3 dygn till innan hon insjuknade ser jag som långsökt.
 
Linus ska sova hos mina föräldrar idag. Det ser han fram emot. Jag ringde i morse och så fick de avgöra om det var ok att han kommer eller inte. Han har knappt träffat Bella på hela veckan. Som sagt. Hon sitter mest i sitt rum så jag betvivlar att han är smittad men man kan ju aldrig garantera något. De pratade i alla fall ihop sig och ringde tillbaka och sa att han kunde komma. Jag ska snart ensam åka dit med honom. Ser fram emot någon timmes egentid :D
 
Så denna helg blev inte heller riktigt som vi tänkt oss. Jimmy är och köper sista listerna till Ninnies rum som har blivit stående i snart 2 veckor. Allt är klart utom listerna. Sen ska hon snart få eget rum. Känns lite skrämmande. Min lila plutt-tjej. Hon blir snart ett år nu. Just nu är hon inne i en period där hon gnäller k o n s t a n t. Om jag visste vad som felade skulle jag vara glad.
 
Kommande vecka jobbar Jimmy kväll. Inget jag ser jättemycket fram emot men veckan efter det är han visst ledig upplyste han mig om häromdagen. Kompenstationsdagar för att han jobbat massa röda dagar. En positiv sak med vårt jobb. Jobbar vi storhelger dagar får vi 100 eller 125% beroende på vilken dag det är plus att vi får en så kallad kryssdag. En ledig dag som kompensation. Jimmy hade fått alla sina den veckan så det är ju alltid något trevligt att se fram emot. Förhoppningsvis friska och krya med ett väldigt bra väder ute. Jag ska försöka få till lite pluggtid på dagarna då tänkte jag. Just nu nöter jag ordförståelse. Inte min svagaste länk men det är den enda delen på provet som intresserar mig det minsta så det går ju såklart lite lättare då.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Höjden av otur! Stackarn. Och stackars tjejerna som sov där! Fick ni ringa föräldern 4.30 på natten? :D

Hoppas det var nåt annat bara, migrän kanske? En annan har kunnat äta på riktigt först idag. Så här i efterhand är jag ganska säker på att jag borde blivit inlagd redan i torsdags så uttorkad som jag var. Och säkerligen fortfarande är, ständigt torr i munnen! Inte är man tuff i alla fall, jobbigt för er som var alla samtidigt.

2014-01-25 @ 22:55:04
URL: http://Empolie.blogg.se
Postat av: Carola

Stackars bella😒 så typiskt!

Kanske vi kan dejta den veckan när Jimmy är ledig? Jag är ledig ons & tors den veckan!
Puss & gull!

2014-01-26 @ 15:59:48
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0