Massa snö!

Jäklar vad det snöar ute idag. Det gillar jag. Mysigt. Men tyvärr är de urdåliga på att ploga på vår gata. Har inte sett plogbilen en enda gång här i vinter. Av någon anledning så plogar de till vägen ovanför vår och sen lämnar de vår. Att gå med en ca 35-40 kgs syskonvagn till affären i oplogad snömodd var ingen höjdare kan jag säga. Men skam den som ger sig. Skottade vår lilla uppfart vid 15 på eftermiddagen och nu när barnen somnat så smet jag ut igen och skottade bort minst en decimeter till. Det blev bara det allra värsta för även om jag nog på de 10 minutrarna jag var ute öppnade ytterdörren säkert varannan minut så kände jag mig stressad över att de skulle vakna.
Imorgon blir det leka i ute i snön. Ninnie tycker väl att det är lite sådär att sitta i snön i en alldeles för stor overall och det är ju rätt trist att sitta i vagnen också vilket jag kan förstå. Men vi har varit ute i en timme och lekt i snön idag i alla fall.
 
Adrian har återigen promenerat på mina nerver idag. Herregud vad påfrestande han är. En av de bästa investeringarna vi gjort sen han föddes är att köpa en grind och sätta i dörröppningen till köket. Han klättrade ju upp på köksbordet jämt jämt jämt när han var runt 1-års åldern. Nu gör han andra hyss. Går in i kylen. Jag vill verkligen inte behöva sätta lås på allt. Jag hade glömt stänga grinden idag och satt i vardagsrummet med Ninnie. Hörde hur han höll på att pula i sitt rum och plötsligt så kommer han med en leksaksbil som är dränkt i flytande margarin. Då har skitungen gått in i kylen med sin lilla stekpanna och fyllt upp den till kanten. Ställt stekpannan på sitt leksakskök och förmodligen haft hela flaskan i sitt rum för det var flottstänk över hela hans matta. Mindre nöjd mamma då kan jag tala om. Samtidigt så tycker jag det är lite gulligt att han tar efter som vi gör och ska laga mat.
Efter att jag städat upp i hans rum hade jag lyckats glömma flaskan med rengöringsspray i hans rum och medan jag städade upp lite i köket så hör jag hur både Adrian och Ninnie sitter och skrattar i hans rum. Efter några minuter när jag går in där kan ni ju gissa vad han gjort med den.. Jo.. Ajax hade han sprutat över hela Ninnies tröja och byxor. Jag blir galen. Det går inte att slappna av i två sekunder med den lille herren i huset. Det blev badet för båda två efter det.
 
Nu sover båda små ögonstenarna och jag tänker njuta med en godispåse framför tvn. Sista kvällen Jimmy jobbar idag och sen är han ledig i en vecka. Gissa om jag längtar efter en hjälpande hand här hemma. Tiden går fort. Snart är de tonåringar och jag klagar över att de aldrig är hemma.
 
Förresten. Världens tråkigaste info för andra men förhoppningsvis något stort för oss. Ninnie vägrar ju att dricka välling. Hon dricker ersättning på kvällen innan hon somnar och alltid en gång på natten. Ibland en flaska på förmiddagen också mellan frukost och lunch beroende på dagsaktivitet. Har försökt med välling massor men hon har vägrat. Både risvälling och havrevälling. Idag köpte vi en tetra med majsvälling och den sög hon i sig hela utan att det ens verkade som att hon märkte att det var något annat i flaskan.  Jippi tänkte jag och därför knatade vi till affären och köpte ett paket majsvälling. Nu ikväll var hon inte lika glad i det men jag tänker kämpa. Det är så himla mycket billigare att ge välling och förhoppningsvis mättar det bättre. Hon åt väl i alla fall 1 dl. Återigen. Skam den som ger sig.
 
NU blir det tv!

Kommentarer
Postat av: Rosanna

värmde du den i tetran? kan vara att hon vill ha den kall eller ljummen, testa:)

Svar: Hon vägrar äta både om den är för varm och för kall. Precis lagom varm måste det vara. Men nu äter hon vanlig välling också :)
Camilla Dahlstedt

2014-02-05 @ 23:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0