Ingen höjdardag.

Börjar tröttna ordentligt på att känna mig som en fånge i mitt eget hem. Adrian kräktes igår igen och vips så var vi tillbaka på ruta ett. Dock bara en gång och sen var han som vanligt hela dagen. Jag mådde också skumt hela dagen igår och på kvällen var jag övertygad om att det var min tur men icke. Imorgon bitti har det återigen gått 48 timmar och då kanske man kan andas ut. Jimmy sa dock när han ringde från jobbet att han hade en skum känsla i magen. Snälla, nu räcker det väl!? Fan för detta. Ge mig hellre feber.. men inte halsfluss. Haha ;)

Så imorgon om inget oförutsett sker blir det förskola för Adrian. Det behöver han. Han är en väldigt krävande pojke. Sen han började gå vid 9 månaders ålder så har han ju varit ett riktigt klåfinger där inga 'nej' eller 'ajaj' biter. Vi kan bli galna alltså. Han klättrar och river i bokhyllan, springer i soffan, drar fram stolar och stoppar i grejer i micron, river ur det mesta ur skåp som inte är barnsäkra osv osv. Har små konstverk på flera olika ställen i huset där han fått tag på pennor som man trott legat utom räckhåll. Jag kan fortsätta i en evighet.
Idag hällde han ut en helt nyöppnad mjölk på köksbordet medan jag fick gå iväg och byta blöja på Ninnie. Jag kan erkänna att det var inga pedagogiska ord som kom ur min mun då. 9,5 dl mjölk över hela bordet men inte en droppe hade runnit över kanten. Den är iofs rätt bra. När han hade badat sprang han näck o skulle absolut inte ha blöja på sig. var sätter han sig och kissar om inte i vår säng. Självklart inget han gjorde med flit men GAAAH!!!!
Det är tur att han är underbar för det mesta.

Ännu mer tur är att Ninnie verkar hundra gånger lugnare. Hon ställer sig vid blommorna på fönsterbrädan och tittar på dem och säger ajaj. Vi har precis ställt dit dem för sånt gick inte att ha med Adrian. Går knappt ännu. Han kommer ofta med hela näven full av jord. Ninnie blir jätteledsen så fort vi säger nej eller aj aj. Adrian har aldrig brytt sig. Vilken skillnad det kan vara. Tur vi inte fick två terroristbarn. Bella var som Adrian och Linus var som Ninnie. Det lugnar väl sig någon gång. Som sagt. Hoppas Adrian kan gå till dagis imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0