Den kompletta guiden till högskoleprovet!

Idag fick jag hem den (förmodligen) tråkigaste bok jag köpt. Den kompletta guiden till högskoleprovet. Jag har tittat i den massa nu ikväll. Tror faktiskt att jag kan få lite hjälp av den.



Det stora orosmolnet är ju den kvantitativa delen. Alltså den delen med olika matematiska uppgifter. Jag är helt lost där. Det är x hit och y dit, upphöjt i och roten ur. Fattade jag hälften vore jag nöjd. Jag och Jimmy satt och pratade om nu ikväll att undrar hur jag kan ha så bra sifferminne när jag är helt kass på matte? Jag kommer ihåg folks telefonnummer från urminnes tider men räkna det kan jag inte. Den delen innehåller också tabeller och diagram och det är också svårt men jag fick lite tips tror jag. Det är ju inte bara att läsa av heller utan mycket läsa av tabeller och räkna ut frågeställningar.
Sen är det ju engelska läsförståelse. Fy fan. Jag är så dålig på engelska. Det är ju inte direkt någon mellanstadieengelska heller.

Jag tror tyvärr att boken mer kommer att hjälpa mig bli bättre på det jag redan behärskar hyfsat, än den satans mattedelen. Jag hatar matte. Varför måste det svåraste vara tråkigast?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tror att du kommer att fixa det. Du verkar så beslutsam nu ;)
Går det inte första gången så får det väl bli nästa gång.
Engelskan kanske jag kan hjälpa dig med, om du vill.
Kram.

2014-01-17 @ 12:19:41
Postat av: Carola

Heja dig! Vilken kämparglöd! Den kommer du gå långt med! 😃

Svar: Den får mig tyvärr inte att förstå matten bättre dock :)
Camilla Dahlstedt

2014-01-18 @ 06:23:50
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0