Ramla ner från sängen.

Stackars Ninnie. I morse så vaknade hon återigen klockan 5.30 och jag bar över henne till vår säng för hon var fortfarande jättetrött och det var jag med. Strax efter det så vaknade Adrian och eftersom Jimmy är ledig idag så gick han över till honom. Ninnie bökade som tusan i sängen som hon alltid gör och på något sätt somnade jag väl till lite lätt och plötsligt hör jag 2 dunsar. Första när hennes huvud slår i en kant som står ut från sängen och andra när det lilla huvudet slår i golvet. Sen kan man ju gissa vad jag hörde sen. Illvrål. Jag har förmodligen aldrig kastat mig ur sängen så fort som då. Det gick som tur är ganska bra. Hon har en ordentlig bula och ett lika ordentligt blåmärke. Snacka om att jag har dåligt samvete. Men tack och lov inga tecken på hjärnskakning som tur är. Det har vi haft så det räcker i den här familjen. Bella en gång och Linus en, eller kanske två.
 
Hur sjutton ska man göra när hon vaknar och skriker och inte vill somna om i sin säng. Adrian är ju också lättväckt framåt småtimmarna så vi vill ju gärna inte att hon ska väcka honom. Jag kan ju inte ha henne i vår säng eftersom hon gnor och gnider som en liten väderkvarn i sängen när hon sover. Funderar på att skjuta in vår säng emot väggen så kan hon ligga längst in de gånger hon sover hos oss.. vilket egentligen inte är ofta. Men det är så skönt att äntligen kunna ha en normal möblering i sovrummet igen och inte behöva klättra för att komma i sängen. Det är nu på senare dagar hon fått för sig att vakna så okristligt tidigt och inte är hon färdigsoven heller.
 
Några fler fallincidenter vill jag i alla fall inte ha.
 
Västerås Stad har bestämt sig för att byta sophämtningsleverantör och det går tydligen inte så bra för nu är det sopkaos i stora delar av Västerås med utebliven sophämtning av någon anledning. Igår skulle vi haft sophämtning och än så länge har ingen varit här. Inte i hela Skultuna. Det är schyst med 2 blöjbarn och ingen fungerande sophämtning. Heja Västerås Stad. Undrar om de tänker kräva fullt betalt ändå? Skulle tro det va. Som tur är hade vi denna gång lite plats kvar i våra tunnor. Förra gången var det överfullt. Tycker synd om de grannar som redan har locket på glänt (som man inte får ha) på sina tunnor.
 
Idag var jag ner och hämtade mitt pass som jag beställt. Herregud. Det var ingen självförtroendehöjare direkt. Förmodligen bland de fulaste kortet som finns på mig. Man ska vara avslappnad i ansiktet. Inte skratta, inte lé. Sen gör det svartvita att man ser mer död än levande ut. Mamma hade hämtat sitt också och hon såg visst lika bedrövlig ut. Haha.. Det är tur att det inte kommer att användas så ofta.
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Milliam ramlade också ur sängen en gång då vi var hos min mamma och han fick sova mellan mig och Daniel, han ramlade ner i fotändan så helt säkert är det ändå inte även om du skjuter in sängen, fast säkrare blir det ju i alla fall.
Vi har lite samma problem med Nathalie, fast hon brukar vakna 1 på natten och vägra somna om, och då fungerar ingenting och eftersom vi inte vill ha två vakna barn så tar vi oftast upp henne och det är väl där det blir fel, hon vet att hon får komma upp. Vi har ännu inte kommit på någon magisk lösning, gör du det får du gärna tipsa ;)
Med Milliam fungerar det med att lägga sig på madrass bredvid hans säng, med Nathalie går det inte alls. Ååååh säger jag bara!

Svar: Nej, jag vet att det inte är säkert det heller men som sagt det är ju rätt sällan hon sover hos oss och när vi gör det så lämnar vi henne aldrig ensam. Skjuter vi in sängen emot väggen så får vi pallra upp med kuddar i fotändan så hinner jag nog vakna innan hon lyckas ta sig över. Jag är också väldigt lättväckt. Svårt det där. Den magiska lösningen är nog helt enkelt att inte ta upp Nathalie. Kan ni inte ha henne mellan er i sängen? Ninnie är likadan. När hon lägger sig på kvällen så går det inte att vi är kvar i rummet. Då skriker hon och blir galen om hon inte får komma upp. Går vi ut så tröttskriker hon en stund sen somnar hon. Jag försöker att sällan låta mina barn lämna sängen innan klockan är 6. Nu är ju mina morgonpigga till skillnad från dina. :) Känns som att om de lärde sig att de fick komma upp när de vaknar vad som känns mitt i natten så får vi snart gå upp klockan 3 och då skjuter jag av mig själv :)
Camilla Dahlstedt

2014-02-13 @ 20:25:29
URL: http://erikanaslund.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja med Milliam var vi också hård med att inte ta upp honom om det var natt men eftersom Nathalie har rummet precis bredvid Milliam så har vi inte riktigt vågat ha kvar henne när hon börjar skicka ashögt. Milliam började sova hela nätter då han var 17 månader typ, så jag hoppas Nathalie gör detsamma, börjar varit riktigt segt att bli väckt av henne var och varannan natt :/

Svar: Vi har samma problem. Deras rum ligger vägg i vägg och släpper någon en fjärt i det ena rummet så hörs det in i det andra. Svårt detta med små sömnkrånglande brudar :)
Camilla Dahlstedt

2014-02-14 @ 19:13:49
URL: http://erikanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0