Lördag.

Barnen var barmhärtiga i morse och sov till ca 6.30 båda två. Båda vaknade vid 5 men båda somnade om. Halleluja!! Det känns genast mycket lättare att gå upp och ta tag i dagen ska jag tala om.
 
Jimmy firar helgen med att jobba. 8-17 idag. Verkligen en dryg tid. Precis hela dagen är förstörd. Sen jobbar han kväll imorgon så då kan vi hitta på något på förmiddagen i alla fall. Ska inte klaga för han jobbar bara var fjärde helg och det finns ju de som jobbar betydligt mer helger. Värre blir det i höst när jag också ska börja jobba. Ångest ångest ångest!! Då kommer jag också att jobba var fjärde helg och var fjärde vecka kväll. Precis som Jimmy men vi går olika kvälls/helgveckor så de veckorna han jobbar kväll går jag dag och sen jobbar jag hela helgen. Sen de veckorna jag går kväll så kommer han jobba dag och sen hela helgen. Vilket betyder att varannan vecka så kommer vi gå om varandra totalt. Det enda positiva är ju att det inbringar lite lediga dagar mitt i veckorna så barnen kommer ha ett kontinuerligt 4-veckors schema på förskolan och de kommer alltid ha en ledig dag i veckan. Ena veckan kommer de gå ca 10-15:30 i 4 dagar och andra veckan kommer de att gå 6.30-15. i 4 dagar och det är ju riktigt bra tider. Sen att jag och Jimmy i princip aldrig kommer att ses är ju en annan femma men vi behöver i alla fall inte stressa över att barnen har långa och jobbiga dagar på förskolan.
 
Hur ska vi då fördriva denna dagen? Ingen aning. Adrian har pratat om att "gåcka mommo föffa" = åka till mormor och morfar. Varje gång vi säger att vi ska åka bil så säger han att vi ska åka dit. Häromdagen kom han och hade tagit på sig stövlar och mössa och skulle "gåcka mommo föffa". Hur gulligt som helst. Jag ska väl ringa när det blir en mer anständigt tid och höra om vi får gåcka dit idag. Förstår inte riktigt varför han alltid pratar om att han vill åka dit för vi är inte där speciellt ofta så jag tycker inte han borde ha några speciella minnen därifrån men man vet aldrig. Han kanske bara vill träffa dem.
Glömde förresten berätta om ett av Adrians roligaste ord igår när jag skrev hans ordlista. Han har ju många många fler än de få jag skrev ner såklart men varje gång han ska säga Tack så säger han Dass eller Tass. Låter så jäkla roligt när han tackar för något och säger Dass!
 
Undrar ni vem det var som stod med långnäsa igår? Jo det var jag. Jimmy kom hem med blommor minsann. Man upphör aldrig att förvånas. Han fick två stycken chokladaskar igår som vi hade slagit in med ritpapper som Adrian designade. Det är inte alltid insidan som är finast :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0