Fånga dagen.

Ja det är precis vad mina barn tycker att vi ska göra. Klockan 5.10 gjorde Adrian morgon vilket betyder att nu har vi strax varit vakna i 3 timmar. Fi fan för det säger jag. Ninnie var inte sen på att hänga på hon heller. Klockan 6 satt vi och åt frukost. Jag tycker inte det är mysigt alls. Förstår inte varför de ska vakna så tidigt? De somnar ju inte direkt onormalt tidigt på kvällen heller. Mellan 19 och 20 oftast. Blir på riktigt avundsjuk på folk som säger att deras barn sover till allt mellan 7 och 10. Här hemma anser vi att vi fått sovmorgon om klockan är efter 6.30.
 
Nu ska jag strax packa in oss i bilen och åka till maxi klockan 8 på morgonen. Ninnie är redan jättetrött och gnäller konstant. Ja, men varför ska hon upp innan hon har sovit färdigt? För det är det som är grejen. De är fortfarande trötta och griniga när de vaknar.
Det blir en spännande resa. Ninnie kommer ju definitivt att somna i bilen och då får hon helt enkelt lov att vakna när vi kommer fram då jag inte kan dra både en barnvagn och en kundvagn med Adrian i. Detta pusslande med sömn på dagen är ett evigt dilemma. Hon sover oftast bara en gång på dagen och  det blir ofta en lång lur på förmiddagen. Adrian sover efter lunch så då är man ju låst hemma hela dagen. Han är långt långt ifrån att klara sig utan att sova. Därför blir de ofta att måndagar och fredagar när inte Adrian är på dagis så blir vi hemma hela dagen. Så därför tänker jag åka nu. Att handla med båda själv är för övrigt inget jag jättegärna gör. Det var lättare när Ninnie satt i babyskyddet.
 
Idag är det alla hjärtans dag. Inget vi firar här hemma, det har Jimmy bestämt. Jag anser väl inte heller att man måste ha en speciell dag för att visa uppskattning gentemot varandra. Å andra sidan tycker inte Jimmy att vi behöver fira födelsedagar heller. Varandras alltså. Jag får vara glad om jag får ett grattis då. Men han är ju bra på många andra sätt. Idag ska vi dock chocka pappan lite tänkte jag och se om vi hittar något åt honom när vi ändå är iväg. Sådeså! Då kan han stå där med långnäsa sen. Hihi!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad blev det i present och vad sa han :D

Svar: Han fick två olika chokladaskar inslaget med teckningar från Adrian. Det var nog faktiskt jag som fick mest långnäsa då han kom hem med en bukett blommor. Han kanske varit in o snokat här eller så har någon kollega som läser här skvallrat. Man upphör aldrig att förvånas ;)
Camilla Dahlstedt

2014-02-14 @ 19:00:04
URL: http://Empolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0