Din batterinivå är kritiskt låg och panik.

Söndag idag då alltså och Jimmy jobbar som sagt kväll. På fördmiddagen var vi på Leos Lekland och röjde loss. Adrian var helt galen och sprang som en galning fram och tillbaka. Åkte kana hundragånger och kastade bollar hit och dit. Kul att se att han verkligen hade roligt. Han var inte så nöjd när vi skulle åka hem. Skrek som besatt och gjorde sig så otymplig som möjligt. Han skulle leka mer fast klockan var lunch och sovtid för längesen.
Ninnie verkade också tycka att det var kul men hon är väldigt klängig nuförtiden. Hon vill gärna bli buren och sitter gärna och myser och överöser oss med både kramar och pussar så att så fort vi satte ner henne skulle hon upp igen. Busa i knät gick ju lika bra.
 
När vi kom hem somnade barnen som klubbade sälar och Jimmy åkte till jobbet. Jag låg i sängen och gjorde ingenting. Käkade lite choklad, läste lite bok, spelade lite candy crush och njöt av lite egentid utan att göra ett smack. Väldigt skönt. Så sjukt trött är jag hela tiden. Jag förstår inte varför. Fick ju ändå sovmorgon i morse. Ändå satt jag nästan och nickade till på Ninnies golv nu på eftermiddagen medan de lekte. När jag fick upp "din batterinivå är kritiskt låg" på telefonen kände jag att det kunde inte träffa mer rätt. :)
 
Fy vilken panik jag fick nu ikväll. Adrian har blivit så pass lång att han kan öppna dörrar även fast handtagen är vända uppåt. Tex ner i källaren och in i badrummet är exempel på dörrar han inte ska kunna öppna där vi vänt upp handtagen. Han öppnade dörren och gick in i badrummet och stängde om sig. Klick sa det så hade han låst dörren. Panik!! Som tur är så fick han upp den igen. Gud vad rädd jag blev. Dörren ska väl på något sätt gå att öppna utifrån med rätt verktyg men jag har ingen aning om hur man gör. Inte så att man bara kan öppna med en kniv eller så. Så på de sekunderna det tog innan han hade fått upp dörren så hade jag tänkt att han skulle få panik därinne och att jag skulle få panik och få lov att ringa hem Jimmy, eller att jag kanske skulle kuta över till grannarna Pelle och Maria som vi är  kattvakt åt i helgen så de skulle ju ändå inte kunna hjälpa. När jag sen såg mig själv i spegeln så var jag utan att skämta helt kritvit i ansiktet. Inte ens läpparna hade någon färg och jag var helt skakis. Snacka om att jaga upp sig i onödan. Detta är en av anledningarna till att Adrian inte får vara i badrummet. Sen finns det en drös andra anledningar också.
 
Nu ska jag käka lite jordgubbar och zappa på tvn. Blir nog en tidig kväll. Trött är bara förnamnet som sagt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Usch! Sixten brukar också låsa in sig men om han inte låser upp själv så kan man använda kniv lätt, Fredrik använder sina fingrar till och med.

2014-02-17 @ 09:00:35
URL: http://Empolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0