Det är inte kul. Jag tänker gnälla.

Nu börjar detta med Ninnies sjukdom tära på mina krafter känner jag. Knappt sovit en blund inatt. Hon som vanligtvis sover i sin säng ligger hela nätterna i vår säng och sparkar och klänger. Hon sover jätteoroligt, vaknar tvärt och skriker hysteriskt mer eller mindre i sömnen. Hon vill nästan ligga på mig. Dessutom luktar hon apa i munnen av bakterierna och penicillinkiss i blöjan är inte heller någon fröjd för nosen. I morse hade hon 39,9 när hon vaknade. Det är en ganska skaplig morgontemp.
Så mycket som hon skrikit otröstligt idag och fullkomligt sliter sig i ena örat. Önskar jag kunde ta över hennes mående. Ingen öroninflammation? Jag undrar det jag. Men nu äter hon ju penicillin mot halsflussen så.

Senaste dagarna så vill hon bara sova på mig i mitt knä på dagen också. När jag lägger ner henne blir hon hysterisk. Jag får knappt röra mig. Jag får inte ett skvatt gjort. Tycker mest synd om Adrian. Jag känner mig så otillräcklig.
Jimmy vaknade och klagade över ont i nacken. Han ser stelopererad ut. Någon slags nackspärr. Jag föreslog att han skulle stanna hemma, såg min chans för lite hjälp hemma men han åkte såklart till jobbet. Han fixade en tid hos naprapaten vi har på jobbet så hoppas han kan få hjälp. Kan ju hoppas att han säger åt honom att åka hem och vila men det betvivlar jag :)

Nu har damen somnat i mitt knä. Hon har hostat så hon kiknat senaste timmen men nu verkar hon fått lite ro i lilla kroppen. Det kommer tyvärr inte att vara för storebror har gjort i blöjan. Sen ska det lagas mat också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0