Cillit bang. - Buzzador

Jag är ju som jag tjatat om några gånger förut med i något som heter Buzzador. Det innebär att man ibland får erbjudande om att prova olika saker för att sedan berätta om dem för släkt och vänner och recensera dem online. Den här gången har jag fått prova Cillit Bang Kalk och smuts och Cillit Bang Fett och Smuts.
 
 
Jag var skeptiskt till en början. Jag har använt detta medel förut men inte blivit direkt imponerad men jag har nog litegrann ändrat åsikt.
 
Ett ställe vi inte riktigt fått rent ordentligt är vår tröskel ut på altanen där man ofta går in och ut med skitiga skor. (att dörren och dörrfoder är skitiga och slitna kan vi ju undvika att fokusera på här ;))
Jag provade att spruta på lite Cillit Bang Fett & Smuts och lät det verka en liten stund. Såhär såg det ut före:
 

Inte så vackert. Såhär såg det ut efter.
 

Lite skillnad va?
Vad är det de säger på reklamen? Bang, smutsen är väck!
 
Kalk & Smutsflaskan skulle vara bra att använda i badrum. På kalkavlagringar. Sedan vi flyttade in här för 2 år sedan har vi inte lyckats bli av med kalkavlagringarna vi har på vår duschkabins väggar. Det ser skitigt och äckligt ut. Jag provade att spruta på Cillit Bang och lät det verka en stund. Döm av min förvåning när glasen faktiskt blev rena.
 
En glänsande ren duschkabinvägg.

Ett stort minus är dock att när man sprutar med flaskan kommer det ut en slags skum så jag fick lov att ta en trasa och gnida ut det för att få ut det överallt. När det verkat en stund så torkade jag med en disktrasa så försvann smutsen. Återigen. Bang!! Smutsen är väck.. Haha :)
 
Minus med dessa medel är:
1: De luktar apskit.
2: Det rekommenderas att inte använda produkterna utan skyddshandskar. Det får ju mig att undra hur bra de är för människa och miljö trots att i alla fall den ena flaskan är märkt med Bra miljöval.
 
Men.. Har du svår smuts du vill bli av med. Köp Cillit bang. Jag ska dock erkänna att det förmodligen inte är något jag kommer att köpa och använda till vardags. Men för att få ren duschkabinen kommer jag att använda den fler gånger.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0